Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka WM-CH-RPS
Celem przedmiotu jest przedstawienie podstawowych pojęć, twierdzeń i metod rachunku prawdopodobieństwa i statystyki oraz ich zastosowań.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: Wykład
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 30 h,
- uczestnictwo w egzaminie 3 h,
- konsultacje z prowadzącym 3 h,
- przygotowanie do zajęć 5 h,
- przygotowanie do egzaminu 35 h,
Razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS.
Ćwiczenia
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 30 h,
- konsultacje z prowadzącym 2 h,
- prace domowe 25 h,
- przygotowanie do weryfikacji 19 h,
Razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS. | W cyklu 2024/25_Z: Wykład
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 30 h,
- uczestnictwo w egzaminie 3 h,
- konsultacje z prowadzącym 3 h,
- przygotowanie do zajęć 5 h,
- przygotowanie do egzaminu 35 h,
Razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS.
Ćwiczenia
Szacunkowy nakład pracy studenta:
- uczestnictwo w zajęciach 30 h,
- konsultacje z prowadzącym 2 h,
- prace domowe 25 h,
- przygotowanie do weryfikacji 19 h,
Razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS. | W cyklu 2022/23_Z: Wykład
Szacunkowy nakład pracy studenta
- uczestnictwo w zajęciach 30 h
- uczestnictwo w egzaminie 3 h
- konsultacje z prowadzącym 3 h
- przygotowanie do zajęć 5 h
- przygotowanie do egzaminu 35 h
Razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS
Ćwiczenia
Szacunkowy nakład pracy studenta
- uczestnictwo w zajęciach 30 h
- konsultacje z prowadzącym 2 h
- prace domowe 35 h
- przygotowanie do weryfikacji 9 h
Razem 76 h, co odpowiada 3 ECTS |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/24_Z: | W cyklu 2019/20_Z: | W cyklu 2021/22_Z: | W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: | W cyklu 2024/25_Z: |
Efekty kształcenia
Wykład
Student
W1 - objaśnia wybrane modele statystyczne oraz metody ilościowego opisu zjawisk o charakterze probabilistycznym (CH1_W01).
W2 - formułuje i objaśnia podstawowe definicje i twierdzenia rachunku prawdopodobieństwa i statystyki (CH1_W01)
Ćwiczenia
Student
U1 - Student rozwiązuje typowe problemy z zakresu probabilistyki i statystyki (CH1_U02).
U2 - Student modeluje zjawiska o charakterze losowym (CH1_U01).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu
z wyraźną przewagą pozytywów i nie są spełnione kryteria
przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania
wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: