Algebra liniowa WM-CH-AL
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studenta z, podstawami algebry, rachunkiem macierzowym i jego zastosowaniami oraz zagadnieniami z zakresu geometrii analitycznej w przestrzeni trójwymiarowej. Studenci nabywają umiejętności w analizie i rozwiązywaniu układów liniowych, znajdowaniu wartości i przestrzeni własnych oraz arytmetyką modularną.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
wykład
Student zna i rozumie:
W1 pojęcia grupy, pierścienia, ciała i różnice między nimi oraz podstawowe przykłady (CH1_W01),
W2: pojęcie macierzy, wektora i ich podstawowe własności (CH1_W01),
W3 własności wyznaczników i geometryczną interpretację wyznacznika, definicje i własności iloczynu skalarnego, wektorowego i mieszanego wektorów (CH1_W01).
W4 podstawowe twierdzenia i prawa dotyczące macierzy (CH1_W01),
W5 zapis wektorowy i macierzowy w analizie układów równań liniowych (CH1_W01).
W6: zndefinicję ciała liczb zespolonych i działań w tym ciele oraz podstawowe własności liczb zespolonych. (CH1_W01).
W7: definicje prostej i płaszczyzny w przestrzeni R^3, różne sposoby ich reprezentacji oraz ich własności.
ćwiczenia
Student potrafi
U1: posługiwać się pojęciami wielomianu, wektora, macierzy, iloczynu skalarnego (CH1_U02),
U2: obliczać wyznaczniki, stosować ich własności do rozwiązywania zadań (CH1_U02),
U3: rozwiązywać układy równań liniowych o stałych współczynnikach i posługiwać się geometryczną interpretacją rozwiązań (CH1_U02).
U4: prowadzić obliczenia w działaniach mod n oraz w ciele liczb zespolonych (CH1_U02).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: