Algebra liniowa WM-CH-AL
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z przestrzeniami liniowymi, bazami oraz własnościami transformacji liniowych, a także zastosowaniem algebry liniowej w innych działach matematyki i informatyki. Studenci nabywają umiejętności w analizie i rozwiązywaniu układów liniowych, znajdowaniu wartości i przestrzeni własnych oraz rozkładu macierzy.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2024/25_L: E-Learning | W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2023/24_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2024/25_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
wykład
Student:
W1 zna pojęcia przestrzeni liniowej, wektora, przekształcenia liniowego, macierzy (I1_W01),
W2 zna własności wyznaczników i geometryczną interpretację wyznacznika (I1_W01),
W3 zna podstawowe twierdzenia i prawa dotyczące przestrzeni liniowych, macierzy i wyznaczników (I1_W01),
W4 zna zapis wektorowy i macierzowy w analizie układów równań liniowych (I1_W01).
ćwiczenia
Student:
U1 posługuje się pojęciem przestrzeni liniowej, wektora, przekształcenia liniowego, macierzy (I1_U02),
U2 oblicza wyznaczniki, umie stosować ich własności do rozwiązywania zadań (I1_U02),
U3 rozwiązuje układy równań liniowych o stałych współczynnikach; potrafi posłużyć się geometryczną interpretacją rozwiązań (I1_U02).
Kryteria oceniania
Dla wszystkich efektów przyjmuje się następujące kryteria oceny we wszystkich formach weryfikacji:
ocena 5: osiągnięty w pełni (bez uchwytnych niedociągnięć),
ocena 4,5: osiągnięty niemal w pełni i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 4: osiągnięty w znacznym stopniu i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3,5: osiągnięty w znacznym stopniu – z wyraźną przewagą pozytywów – i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 3: osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją i nie są spełnione kryteria przyznania wyższej oceny,
ocena 2: nie został osiągnięty dla większości przypadków objętych weryfikacją.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: