Pracownia chemii fizycznej II WM-CH-429
1. Spotkanie organizacyjne
2. Chromatografia jonowymienna.
3. Kataliza heterogeniczna z zastosowaniem układu metal-nośnik.
4. Kataliza heterogeniczna z zastosowaniem układu metal-nośnik
5. Kataliza heterogeniczna z zastosowaniem układu metal-nośnik
6. Analiza składu próbki techniką spektroskopii elektronów Augera (AES)
7. Analiza składu próbki techniką spektroskopii elektronów Augera (AES)
8. Zastosowanie rentgenowskiej spektroskopii fotoelektronów (XPS) do badania właściwości ciał stałych
9. Zastosowanie rentgenowskiej spektroskopii fotoelektronów (XPS) do badania właściwości ciał stałych
10. Chemia stanów elektronowo-wzbudzonych na przykładzie równowag kwas-zasada
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
EK1: prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć
EK2: wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń
EK3: przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych
EK4: dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych
EK5: pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami
Opis ECTS:
uczestnictwo w zajęciach: 60h
przygotowanie do zajęć: 30h
przygotowanie do weryfikacji: 18h
konsultacje z prowadzącym: 2h
Razem: 110h = 4ECTS
Kryteria oceniania
Metody weryfikacji efektów kształcenia:
EK1-EK3: weryfikacja ciągła, sprawozdanie
EK4: sprawozdanie
EK5: metoda ciągła
Metody:
EK1-EK5: metoda doświadczeń, metoda obserwacji.
Kryteria oceny efektów kształcenia:
EK1:
(5.0) weryfikacja wykazuje, że prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć
(4.5) weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(4.0) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(3.5) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(3.0) weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(2.0) weryfikacja nie wykazuje, że prezentuje podstawy teoretyczne technik analitycznych stosowanych w trakcie zajęć, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
EK2:
(5.0) weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń
(4.5) weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(4.0) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(3.5) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(3.0) weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(2.0)weryfikacja nie wykazuje, że wyjaśnia zasadę działania aparatury stosowanej podczas ćwiczeń, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
EK3:
(5.0) weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych
(4.5) weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(4.0) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(3.5) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(3.0) weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(2.0) weryfikacja nie wykazuje, że przeprowadza wyznaczone pomiary wybranych właściwości fizykochemicznych, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
EK4:
(5.0) weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych
(4.5) weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(4.0) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(3.5) weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(2.0) weryfikacja nie wykazuje, że dokumentuje i analizuje uzyskane wyniki z wykorzystaniem technik informacyjnych, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
EK5:
(5.0) weryfikacja wykazuje, że bez uchwytnych niedociągnięć pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami
(4.5) weryfikacja wykazuje, że niemal w pełni poprawnie pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(4.0) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(3.5) weryfikacja wykazuje, że w znacznym stopniu poprawnie lecz niekonsystentnie pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(3.0) weryfikacja wykazuje, że w większości przypadków testowych pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami, ale nie spełnia kryteriów na wyższą ocenę
(2.0) weryfikacja nie wykazuje, że pracuje w zespole zachowując należytą ostrożność przy obsłudze aparatury i kontakcie z odczynnikami, ani że spełnia kryteria na wyższą ocenę
Ocena końcowa x jest wyznaczana na podstawie wartości
st(w)= 5, jeśli 4,5 < w; st(w)= 4,5, jeśli 4,25 < w ≤ 4,5; st(w)= 4, jeśli 3,75 < w ≤ 4,25; st(w)= 3,5, jeśli 3,25 < w ≤ 3,75; st(w)= 3, jeśli 2,75 < w ≤ 3,25; st(w)= 2, jeśli w ≤ 2,75
oraz na bazie podanej niżej reguły:
● x wyznacza się ze wzoru x=st(z), gdzie z jest średnią ważoną ocen z przeprowadzonych weryfikacji, w których wagi ocen z egzaminów wynoszą 2, a wagi ocen z innych form weryfikacji są równe 1
jeśli choć jedną oceną końcową z zajęć powiązanych jest 2 lub nzal, to x=2.
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Instrukcja do ćwiczeń
Literatura uzupełniająca:
1. P. W. Atkins, Chemia Fizyczna, wyd.6, PWN, Warszawa 2001
Każde ćwiczenie ma swój opis zawierający : (i) cel ćwiczenia, (ii) wprowadzenie literaturowe (w tym opis techniki badawczej), (iii) opis wykonania ćwiczenia, (iv) pytania kontrolne i (v) literaturę.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: