Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW. dr hab. Arkadiusz Domaszk WK-SM-5-Z-Domaszk
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3azeXF-wwNbJciuieXKCiON7-BLXYJ-Dj6J2IDDv1ZXfg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=bd6d7c44-e435-46ba-8f57-307097486ca4&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2021/22_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1aae3851f2e64fb4b58c6233a3fc46f9%40thread.tacv2/conversations?groupId=98217d2e-9f40-44a1-b0db-8670f10ce466&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2022/23_Z)
- https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1aae3851f2e64fb4b58c6233a3fc46f9%40thread.tacv2/conversations?groupId=98217d2e-9f40-44a1-b0db-8670f10ce466&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 (w cyklu 2023/24_Z)
Na seminarium powtarza się i ugruntowuje wiedzę o metodologii pisania prac naukowych. Student zbiera literaturę dotyczącą wybranych zagadnień prawa. Na seminarium przedstawia następnie wyniki swoich poszukiwań oraz uczestniczy w dyskusji nad kwerendą.
Przygotowuje na seminarium krótkie opracowania kanonistyczne lub recenzje opracowań z zakresu prawa Kościoła oraz przedstawia je do dyskusji.
Wraz z prowadzącym ustala harmonogram prac związanych z przygotowaniem pracy magisterskiej lub doktorskiej; dokonuje wyboru tematu pracy. Przedstawia do dyskusji uczestników seminarium propozycje planu pracy, jej strukturę i fragmenty treści. Poddaje do wspólnej analizy metodologię pracy, w tym treść i przypisy z poszczególnych rozdziałów.
W cyklu 2021/22_Z:
Jak wyżej niezależnie od cyklu. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
K_W 1 - student zna podstawy prawa kanonicznego w wybranym zakresie (tematyka pracy magisterskiej).
K_W 2 - student zna podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego.
K_W 3 - student posiada wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie prawa kanonicznego w wybranym zakresie (tematyka pracy magisterskiej).
UMIEJĘTNOŚCI:
K_U 4 - student potrafi zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa .
K_U 5 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii prawa w wybranym zakresie (tematyka pracy magisterskiej) i przedstawić wyniki kwerendy.
K_U 6 - student formułuje ustnie i pisemnie badane zagadnienia z zakresu prawa kanonicznego w wybranym zakresie (tematyka pracy magisterskiej) oraz potrafi je przedstawić w świetle odpowiednich przepisów prawnych.
KOMPETENCJE:
K_K 7 - student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przeprowadzenie wyznaczonego zadania badawczego i przyswojenie treści teoretycznych i praktycznych z kanonicznego prawa.
K_K 8 - student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonego seminarium, uczestnicząc w dyskusjach, formułując swoje stanowisko, wyrażając konstruktywne uwagi krytyczne.
ECTS
Udział w seminarium: 30 godz.
Przygotowanie wyznaczonych zadań praktycznych: 20 godz.
Konsultacje: 10 godz.
liczba ECTS: 2
Kryteria oceniania
Kryteria zaliczenia:
Poprawna realizacja wszystkich wyznaczonych zadań praktycznych. Aktywność podczas dyskusji. Przedstawienie wyników przeprowadzonych badań, w formie ustnej lub prezentacji medialnej.
Studenci:
-na IV roku studiów – do zaliczenia seminarium - wypracowanie koncepcji pracy - magisterskiej, napisanie pierwszego rozdziału oraz napisanie recenzji książki lub artykułu.
-na V roku studiów – do zaliczenia seminarium - napisanie recenzji książki lub artykułu, zakończenie pracy magisterskiej.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Bielecki J. E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993.
Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.
Heller M., Uwagi o etyce i metodyce pracy naukowej, w: tenże, Moralność myślenia, Tarnów 1993.
Majchrzak J., Mendel T, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych, Poznań 1995.
Mały teolog 2. Poradnik dla piszących pace naukowe, Katowice 2007.
Pawluk T., Wprowadzenie do studiów kanonistycznych, Warszawa 1979, s. 257-281.
Seweryniak H., Metodyka uczenia się i pisania prac dyplomowych, Płock 2000.
Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005.
W cyklu 2021/22_Z:
Jak wyżej niezależnie od cyklu. |
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
Brak |
W cyklu 2023/24_Z:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: