Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła WK-SM-5-L-Ryguła
Przed rozpoczęciem ostatniego (czwartego) semestru seminarium naukowego student posiada zebraną i przeanalizowaną bibliografię oraz wstępnie opracowany tekst pracy magisterskiej. Celem ostatniego semestru pracy w ramach seminarium jest:
1. Zakończenie redakcji tekstu pracy magisterskiej.
2. Naniesienie ewentualnych, sugerowanych przez promotora lub autora pracy poprawek merytorycznych.
3. Naniesienie, w razie konieczności, poprawek formalnych.
4. Praca związana z przygotowaniem do egzaminu magisterskiego.
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EK1 - student posiada wystarczającą wiedzę i formułuje ostateczną redakcję pracy magisterskiej,
EK 2 - student - na podstawie posiadanej wiedzy i przeprowadzonej analizy - przedstawia w formie pisemnej wnioski końcowe do całości pracy magisterskiej.
W zakresie umiejętności:
EK 3 - student porządkuje istniejący tekst, weryfikuje istniejące braki w dotychczasowej analizie, klasyfikuje zebraną literaturę,
EK 4 - student ocenia krytycznie zawarty w pracy materiał i wyprowadza wnioski końcowe.
W zakresie kompetencji:
EK 5 - student postrzega relacje/zależności pomiędzy poszczególnymi elementami analizowanego tematu, wyciąga wnioski, wyraża oceny (z zachowaniem ostrożności i krytycyzmu równocześnie).
Opis ECTS:
Udział w seminarium naukowym - 15 godz.
Praca własna studenta - 45 godz.
Kryteria oceniania
Wiedza studenta (EK 1-2):
ocena 2 (ndst) - student nie przedstawia promotorowi końcowej redakcji pracy i nie formułuje wniosków końcowych
ocena 3 (dost) - student przedstawia niekompletną redakcję pracy i niekompletne wnioski końcowe
ocena 4 (db) - student przedstawia promotorowi zakończoną redakcję planu pracy, ale z brakującymi wnioskami końcowymi, lub też przedstawia wymagający poprawek tekst pracy i sformułowane wnioski końcowe
ocena 5 (bdb) - student przedstawia promotorowi kompletną redakcję tekstu i wnioski końcowe
Umiejętności studenta (EK 3-4):
ocena 2(ndst) - student nie weryfikuje braków w dotychczasowej redakcji tekstu, nie potrafi ocenić krytycznie dotychczasowych wyników badań i wyciągnąć ostatecznych wniosków
ocena 3 (dost) - student jedynie w ograniczonym zakresie weryfikuje braki w dotychczasowej redakcji tekstu i w sposób ograniczony potrafi ocenić krytycznie dotychczasowe wyniki badań, w celu wyciągnięcia ostatecznych wniosków
ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym weryfikuje braki w dotychczasowej redakcji tekstu i w sposób wystarczający potrafi ocenić krytycznie dotychczasowe wyniki badań, aby wyciągnąć z nich ostateczne wnioski
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni weryfikować braki w dotychczasowej redakcji tekstu i ocenić krytycznie dotychczasowe wyniki badań, aby wyciągnąć z nich ostateczne wnioski
Kompetencje studenta (EK 5):
ocena 2 (ndst) - student nie dostrzega relacji/zależności pomiędzy poszczególnymi elementami analizowanego tematu, nie wyraża oceny (z zachowaniem ostrożności i krytycyzmu równocześnie)
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu dostrzega relacje/zależności pomiędzy elementami analizowanego tematu, w ograniczonym stopniu wyciąga też wnioski, wyraża oceny (z zachowaniem ostrożności i krytycyzmu równocześnie)
ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym dostrzega relacje/zależności pomiędzy elementami analizowanego tematu i wyciąga wnioski, wyraża oceny (z zachowaniem ostrożności i krytycyzmu równocześnie)
ocena 5 (bdb) - student w pełni dostrzega relacje/zależności pomiędzy elementami analizowanego tematu i wyciąga wnioski, wyraża oceny (z zachowaniem ostrożności i krytycyzmu równocześnie)
Literatura
Z zakresu metodologii pracy naukowej:
1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009
2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972.
3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011
4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005.
5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010.
Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej
W cyklu 2021/22_L:
Z zakresu metodologii pracy naukowej: |
W cyklu 2022/23_L:
Z zakresu metodologii pracy naukowej: |
W cyklu 2023/24_L:
Z zakresu metodologii pracy naukowej: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Aby rozpocząć czwarty semestr seminarium magisterskiego należy wypełnić wszystkie wymogi stawiane studentom w czasie trzech poprzednich semestrów tego seminarium. |
W cyklu 2022/23_L:
Aby rozpocząć czwarty semestr seminarium magisterskiego należy wypełnić wszystkie wymogi stawiane studentom w czasie trzech poprzednich semestrów tego seminarium. |
W cyklu 2023/24_L:
Aby rozpocząć czwarty semestr seminarium magisterskiego należy wypełnić wszystkie wymogi stawiane studentom w czasie trzech poprzednich semestrów tego seminarium. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: