Seminarium naukowe: P. prof. UKSW dr hab. Helena Pietrzak WK-SM-5-L-Pietrzak
Uczestnicy seminarium zapoznają się z praktycznym zastosowaniem metod badawczych, ukierunkowanych na samodzielne przygotowanie pracy magisterskiej. W ramach zespołowego badania naukowego, poruszane są konkretne kwestie cywilno-kanoniczne (stan prawny, orzecznictwo, literatura). Uczestnicy dokonują wyboru tematu pracy dyplomowej (prezentują wyniki kwerendy źródeł, literatury, orzecznictwa). Pisemnie opracowują i prezentują zagadnienie (wskazują główne tezy, cele pracy i metody badawcze).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_L: E-Learning | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EK 1 - student zna podstawowe metody pozyskiwania niezbędnych danych dla pogłębienia analizy zjawisk prawnych, w szczególności problematyki cywilno-kanonicznej
EK 2 - student posiada pogłębioną wiedzę w zakresie obowiązujących metod prawniczych – analizy, interpretacji, argumentacji
EK 3 - student ma poszerzoną wiedzę o sposobach rozwiązywania praktycznych kwestii prawnych na podstawie obowiązujących norm prawnych
EK 4 - student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie zasad i norm etycznych obowiązujących zarówno w nauce, jak i w wykonywaniu zawodów prawniczych
W zakresie umiejętności:
EK 5 - student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk cywilno-prawnych, poszerzoną o zdolność krytycznej oceny swoich badań i poszukiwań naukowych, z zastosowaniem odpowiednich metod badawczych
EK 6 - student posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy, a w szczególności przygotowania wystąpienia ustnego, przedkładania i uzasadniania swego stanowiska oraz prowadzenia debaty w zakresie wybranego zagadnienia naukowego
EK 7 - student potrafi kreatywnie współdziałać i pracować w grupie, budując nowe projekty badawcze
W zakresie kompetencji społecznych:
EK 8 - student uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów cywilno-prawnych, korzysta z dorobku naukowego, w tym z opinii ekspertów
EK 9 - student realizuje zadania badawcze, odpowiedzialnie i rzetelnie wskazuje nowe obszary badań naukowych
EK 10 - student jest przygotowany do prowadzenia samodzielnej pracy naukowej, rozwoju nauki
Kryteria oceniania
Udział w seminariach; aktywność uczestników w prowadzonych dyskusjach (formułowanie swojego stanowiska); samodzielne prowadzenie badań naukowych; przygotowanie i prezentacja pracy magisterskiej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: