Seminarium naukowe: Ks. prof. dr hab. Wiesław Kiwior WK-SM-5-L-Kiwior
Zredagowanie pracy magisterskiej.
Dyskusja nad poszczególnymi pracami magisterskimi.
Przedstawienie pracy magisterskiej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EK 1 - student zna podstawy kanonicznego prawa procesowego
EK 2 - student zna podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego
EK 3 - student posiada wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego
UMIEJĘTNOŚCI:
EK 4 - student potrafi właściwie zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego
EK 5 - student potrafi znaleźć właściwe źródła i odpowiednią literaturę kanonistyczną dotyczące wybranego tematu pracy magisterskiej i przedstawić wyniki kwerendy
EK 6 - student formułuje w mowie i na piśmie badane zagadnienie będące przedmiotem pracy magisterskiej i potrafi je właściwie przedstawić w świetle odpowiednich przepisów i literatury kanonistycznej
KOMPETENCJE:
EK 7 - student potrafi konsekwentnie realizować zaplanowaną pracę badawczą, poszerzając samodzielnie wiedzę w zakresie tematu pracy magisterskiej
EK 8 - student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonego seminarium, uczestnicząc w dyskusjach
ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.]
udział w seminarium i konsultacje: 30 godz.
studium źródeł i literatury do pracy magisterskiej: 250 godz.
redagowanie pracy magisterskiej: 250 godz.
relacje z postępu w redagowaniu pracy magisterskiej: 5 godz.
suma godzin: 535 godz.
SUMA ECTS: 22
liczba ECTS: 2
Kryteria oceniania
Ocena EK 1-8.
ocena 2 (ndst):
- student nie zna podstaw kanonicznego prawa procesowego; nie zna podstaw metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; nie ma wiedzy na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student nie potrafi właściwie zinterpretować tekstów źródłowych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; nie potrafi znaleźć właściwych źródeł i odpowiedniej literatury dotyczących wybranego tematu pracy magisterskiej i przedstawić wyników kwerendy; nie potrafi formułować w mowie i na piśmie badanego zagadnienia będącego przedmiotem pracy magisterskiej i nie potrafi go przedstawić w świetle odpowiednich przepisów.
- student nie potrafi realizować zaplanowanej pracy badawczej mającej na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu tematu pracy magisterskiej; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, nie uczestniczy w dyskusjach.
ocena 3 (dst):
- student zna w ograniczonym stopniu podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna w ograniczonym stopniu podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma słabą wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student potrafi w ograniczonym stopniu zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi w ograniczonym stopniu znaleźć właściwe źródła i odpowiednią literaturę dotyczące tematu pracy magisterskiej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi słabo formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienie będące przedmiotem pracy magisterskiej i potrafi słabo przedstawić go w świetle odpowiednich przepisów.
- student potrafi w ograniczonym stopniu realizować zaplanowaną pracę badawczą mającą na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu tematu pracy magisterskiej; sporadycznie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach.
ocena 4 (db):
- student zna dobrze podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna dobrze podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma częściową wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student potrafi właściwie zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi znaleźć właściwe źródła i odpowiednią literaturę dotyczące tematu pracy magisterskiej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi zadowalająco formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienie będące przedmiotem pracy magisterskiej i potrafi dobrze to przedstawić w świetle odpowiednich przepisów.
- student potrafi właściwie realizować zaplanowaną pracę badawczą mającej na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu tematu pracy magisterskiej; często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach.
ocena 5 (bdb):
- student zna w pełni podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna w pełni podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma pełną wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student potrafi całkowicie poprawnie zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi całkowicie poprawnie znaleźć właściwe źródła i odpowiednią literaturę dotyczące tematu pracy magisterskiej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi bezbłędnie formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienie będące przedmiotem pracy magisterskiej i potrafi dobrze to przedstawić w świetle odpowiednich przepisów.
- student potrafi prawidłowo i kompleksowo realizować zaplanowaną pracę badawczą mającą na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu tematu pracy magisterskiej; bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć.
Na ocenę końcową składają się:
1. obecność na seminariach
2. aktywność podczas seminariów (dyskusje)
3. poprawna realizacja poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej i publiczne przedstawienie ich wyników.
4. Złożenie pracy magisterskiej.
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1.BIELECKI J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993.
2.GRZECHOWIAK S., Wprowadzenie di pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.
3. Lektura źródeł i literatury dotyczących pracy magisterskiej.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1.SASTRE SANTOS E., Metodologia giuridica. La tesi e lo studio del diritto canonico, Roma 2002 (fragmenty w zależności od potrzeby).
W cyklu 2021/22_L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022/23_L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023/24_L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Zaliczenie zajęć: Metodologia prawa kanonicznego i Metodyka prawa kanonicznego. |
W cyklu 2022/23_L:
Zaliczenie zajęć: Metodologia prawa kanonicznego i Metodyka prawa kanonicznego. |
W cyklu 2023/24_L:
Zaliczenie zajęć: Metodologia prawa kanonicznego i Metodyka prawa kanonicznego. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: