Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła WK-SM-4-Z-Ryguła
Praca w ramach pierwszego semestru seminarium naukowego obejmuje następujące zadania:
1. Zapoznanie się z metodologią pisania pracy magisterskiej
2. Określenie możliwości badawczych, jakimi dysponuje student w momencie, kiedy rozpoczyna on pracę w ramach seminarium naukowego (umiejętność posługiwania się pisanym językiem naukowym, zainteresowania naukowe studenta, posiadana przez niego wiedza z zakresu prawa, znajomość języków obcych).
3. Sformułowanie zakresu kwerendy materiału związanego z przyszłym tematem pracy.
4. Wstępna kwerenda materiału
5. Sformułowanie tematu pracy magisterskiej
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EK1 - student zna metodykę pisania pracy magisterskiej z zakresu historii prawa,
EK2 - student formułuje przedmiot zainteresowań związanych z tematem pracy magisterskiej a następnie proponuje konkretne brzmienie tematu.
W zakresie umiejętności:
EK3 - student posiada umiejętności konieczne do zredagowania tekstu pracy magisterskiej,
EK4 - student analizuje i dobiera literaturę pod kontem przewidywanego tematu pracy, weryfikuje zakres tematu na drodze oceniania i analizowania dostępnej literatury.
W zakresie kompetencji:
EK5 -student jest otwarty na podjęcie tematu zgodnego z jego własnymi zainteresowaniami, a jednocześnie odpowiadającemu jego możliwościom,
EK6 - student jest kreatywny, ale równocześnie zachowuje ostrożność/krytycyzm w formułowaniu tematu własnej pracy
Opis ECTS:
Udział w seminarium naukowym - 15 godz.
Przygotowanie do seminarium - 15 godz.
Kryteria oceniania
Kryteria oceny studenta
1. W zakresie wiedzy (EK 1-2):
ocena 2 (ndst) - student nie zna metodyki pisania pracy magisterskiej i, na podstawie wstępnej kwerendy materiału, nie formułuje temat pracy,
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu zna metodykę pisania pracy magisterskiej i, na podstawie wstępnej kwerendy materiału, formułuje temat pracy,
ocena 4 (bd) - student w stopniu wystarczającym zna metodykę pisania pracy magisterskiej i, na podstawie wstępnej kwerendy materiału, formułuje temat pracy,
ocena 5 (bdb) - student w pełni zna metodykę pisania pracy magisterskiej i, na podstawie wstępnej kwerendy materiału, formułuje temat pracy.
2. W zakresie umiejętności (EK 3-4):
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi analizować literatury pod kontem przewidywanego tematu pracy i dokonać ewentualnej weryfikacji rzeczonego tematu,
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu potrafi analizować literaturę pod kontem przewidywanego tematu pracy i dokonać ewentualnej weryfikacji rzeczonego tematu,
ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym potrafi analizować literaturę pod kontem przewidywanego tematu pracy i dokonać ewentualnej weryfikacji rzeczonego tematu,
ocena 5 (bdb) - student w pełni potrafi przeanalizować literaturę pod kontem przewidywanego tematu pracy i dokonać ewentualnej weryfikacji rzeczonego tematu,
3. W zakresie kompetencji (EK 5-6):
ocena 2 (ndst) - student nie jest kreatywny przy równoczesnym zachowaniu ostrożności/krytycyzmu w formułowaniu tematu własnej pracy,
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu jest kreatywny przy równoczesnym zachowaniu ostrożności/krytycyzmu w formułowaniu tematu własnej pracy,
ocena 4 (db) - student w wystarczającym stopniu jest kreatywny przy równoczesnym zachowaniu ostrożności/krytycyzmu w formułowaniu tematu własnej pracy,
ocena 5 (bdb) - student w pełni jest kreatywny przy równoczesnym zachowaniu ostrożności/krytycyzmu w formułowaniu tematu własnej pracy.
Literatura
Z zakresu metodologii pracy naukowej:
1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009
2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972.
3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011
4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005.
5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010.
Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: