Seminarium naukowe: Ks. prof. dr hab. Wiesław Kiwior WK-SM-4-Z-Kiwior
1. Wprowadzenie do kanonicznego prawa procesowego.
2. Wybrane zagadnienia z zakresu metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
3. Wydania Kodeksów Prawa Kanonicznego ze źródłami oraz zbiorów bibliograficznych z zakresu kanonicznego prawa procesowego.
4. Praca nad źródłami konkretnego przepisu w zakresie kanonicznego prawa procesowego i przedstawienie jego wyników.
5. Praca nad literaturą dotyczącą wybranej instytucji kościelnego prawa procesowego i przedstawienie jego wyników.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EK 1 - student zna podstawy kanonicznego prawa procesowego
EK 2 - student zna podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego
EK 3 - student posiada wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego
UMIEJĘTNOŚCI:
EK 4 - student potrafi zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego
EK 5 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii procesowej i przedstawić wyniki kwerendy
EK 6 - student formułuje w mowie i na piśmie badane zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego i potrafi je przedstawić w świetle odpowiednich przepisów
KOMPETENCJE:
EK 7 - student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przeprowadzenie wyznaczonego zadania badawczego i przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z kanonicznego prawa procesowego
EK 8 - student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonego seminarium, uczestnicząc w dyskusjach
ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.]
udział w seminarium: 30 godz.
przygotowanie wyznaczonych zadań praktycznych: 10 godz.
suma godzin: 40 godz.
liczba ECTS: 1
Kryteria oceniania
Ocena EK 1-8.
ocena 2 (ndst):
- student nie zna podstaw kanonicznego prawa procesowego; nie zna podstaw metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; nie ma wiedzy na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student nie potrafi zinterpretować tekstów źródłowych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; nie potrafi znaleźć źródeł i literatury dotyczących wyznaczonej kwestii procesowej i przedstawić wyników kwerendy; nie potrafi formułować w mowie i na piśmie badanego zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego i nie potrafi go przedstawić w świetle odpowiednich przepisów.
- student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, nie uczestniczy w dyskusjach.
ocena 3 (dst):
- student zna w ograniczonym stopniu podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna w ograniczonym stopniu podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma słabą wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student potrafi w ograniczonym stopniu zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi w ograniczonym stopniu znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii procesowej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi słabo formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego i potrafi słabo przedstawić go w świetle odpowiednich przepisów.
- student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; sporadycznie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach.
ocena 4 (db):
- student zna dobrze podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna dobrze podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma dobrą wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student potrafi właściwie zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi właściwie znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii procesowej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi zadowalająco formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego i potrafi dobrze to przedstawić w świetle odpowiednich przepisów.
- student potrafi właściwie zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach.
ocena 5 (bdb):
- student zna w pełni podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna w pełni podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma pełną wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student potrafi całkowicie poprawnie zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego i przedstawić jej wyników; potrafi całkowicie poprawnie znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii procesowej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi bezbłędnie formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego i potrafi bardzo dobrze to przedstawić w świetle odpowiednich przepisów.
- student potrafi prawidłowo i kompleksowo zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach.
Na ocenę końcową składają się:
1. obecność na seminariach
2. aktywność podczas seminariów (dyskusje)
3. poprawna realizacja wyznaczonych zadań pisemnych i właściwe przedstawienie ustne ich wyników.
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1.BIELECKI J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993.
2.BOĆ J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2009.
3. Lektura źródeł konkretnego przepisu kodeksowego wskazanego każdemu Uczestnikowi seminarium.
4. Lektura literatury zebranej na temat wskazanej instytucji kościelnego prawa procesowego.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1.SASTRE SANTOS E., Metodologia giuridica. La tesi e lo studio del diritto canonico, Roma 2002 (wyznaczone fragmenty).
Uwagi
W cyklu 2021/22_Z:
Zajęcia zdalne, synchroniczne, prowadzone za pomocą platformy MSTeams. |
W cyklu 2023/24_Z:
Wymagania: uprzednie zaliczenie zajęć z Metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: