Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Piotr Ryguła WK-SM-4-L-Ryguła
W drugim semestrze pracy w ramach seminarium student jest w trakcie zbierania i rewizji bibliografii do swojej przyszłej pracy magisterskiej. Wstępnie ma już ustalony temat rzeczonej pracy. Cele, jakie stoją przed nim w drugim semestrze są następujące:
1. Ostateczne zakończenie poszukiwań bibliograficznych.
2. Precyzyjne określenie zakresu przedmiotowego analizy/badań.
3. Samodzielne, precyzyjne sformułowanie ostatecznego tematu pracy magisterskiej przez studenta.
4. Precyzyjne wskazanie problemów/zagadnień stanowiących elementy składowe analizy zawartej w pracy magisterskiej.
5. Napisanie wstępnego planu pracy magisterskiej.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2019/20_L: E-Learning z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EK1 - student precyzuje i ostatecznie formułuje temat pracy magisterskiej,
EK 2 - student uzupełnia brakująca literaturę przedmiotu,
EK 3 - student prezentuje wstępny plan pracy magisterskiej.
W zakresie umiejętności:
EK 4 - student analizuje i porządkuje literaturę przedmiotu pod kątem przydatności konkretnych opracowań do jego własnego opracowania tematu,
EK 5 - student ocenia zebraną literaturę i decyduje o ostatecznym zakresie przedmiotowym pracy magisterskiej.
EK 6 - student tworzy wstęppny planu pracy magisterskiej
W zakresie kompetencji:
EK 7- student dyskutuje, zachowuje otwartość na opinie promotora i innych osób uczestniczących w seminarium,
EK 8 - student jest precyzyjny w ostatecznym formułowaniu tematu pracy i kreatywny w formułowaniu wstępnego planu pracy.
Opis ECTS:
Udział w seminarium naukowym - 15 godz.
Praca własna studenta - 15 godz.
Kryteria oceniania
Kryteria oceny studenta
Wiedza (EK 1-3):
ocena 2 (ndst) - student nie formułuje tematu pracy magisterskiej i nie przedstawia wstępnego plany pracy,
ocena 3 (dost) - student formułuje temat pracy, ale nie przedstawia wstępnego planu pracy,
ocena 4 (db) - student formułuje temat pracy magisterskiej i przedstawia projekt wstępnego planu pracy.
ocena 5 (bdb) - student formułuje temat i przedstawia wstępny plan pracy.
Umiejętności (EK 4-6)
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi analizować i porządkować zebranej literatury, decydować o ostatecznym zakresie tematycznym pracy magisterskiej,
ocena 3 (dost) - student potrafi w ograniczonym zakresie analizować i porządkować zebranej literatury, decydować o ostatecznym zakresie tematycznym pracy magisterskiej,
ocena 4(db) - student w stopniu wystarczającym potrafi analizować i porządkować zebranej literatury, decydować o ostatecznym zakresie tematycznym pracy magisterskiej,
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni analizować i porządkować zebranej literatury, decydować o ostatecznym zakresie tematycznym pracy magisterskiej.
Kompetencje (EK 7-8)
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi podjąć dyskusji i ustosunkować się do uwag promotora i innych uczestników seminarium; nie posiada również kompetencji w precyzyjnym sformułowaniu tematu i celu badawczego,
ocena 3(dost) - student tylko w ograniczonym stopniu potrafi podjąć dyskusję i ustosunkować się do uwag promotora i innych uczestników seminarium; w ograniczonym stopniu posiada również kompetencje w precyzyjnym sformułowaniu tematu i celu badawczego,
ocena 4(db) - student w wystarczającym stopniu potrafi podjąć dyskusję i ustosunkować się do uwag promotora i innych uczestników seminarium; w wystarczającym stopniu posiada również kompetencje w precyzyjnym sformułowaniu tematu i celu badawczego,
ocena 5 (bdb) - student w pełni potrafi podjąć dyskusję i ustosunkować się do uwag promotora i innych uczestników seminarium; w pełni posiada również kompetencje w precyzyjnym sformułowaniu tematu i celu badawczego.
Literatura
Z zakresu metodologii pracy naukowej:
1. R. Sobański, Metodologia prawa kanonicznego, Warszawa 2009
2. L. Subera, Metodologia historyczno-prawna, Warszawa 1972.
3. R. Zenderowaki, Praca magisterska, licencjat: krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, Warszawa 2011
4. R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa 2005.
5. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską.Poradnik dla studentów, Kraków 2010.
Ponadto seminarzysta zobowiązany jest do kwerendy i studium literatury związanej z tematem pracy magisterskiej
W cyklu 2021/22_L:
Z zakresu metodologii pracy naukowej: |
W cyklu 2022/23_L:
Z zakresu metodologii pracy naukowej: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: