Seminarium naukowe: Ks. prof. dr hab. Wiesław Kiwior WK-SM-4-L-Kiwior
1. Praca nad literaturą dotyczącą wybranej instytucji kościelnego prawa procesowego i przedstawienie jej wyników.
2. Krótkie opracowanie (ok. 5 stron), z zachowaniem zasadach metodologicznych, i przedstawienie wyznaczonego zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego.
3. Dyskusja nad przedstawionymi zagadnieniami.
4. Wybór tematu pracy magisterskiej.
5. Ustalenie harmonogramu pracy związanego z przygotowaniem pracy magisterskiej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA:
EK 1 - student zna podstawy kanonicznego prawa procesowego
EK 2 - student zna podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego
EK 3 - student posiada wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego
UMIEJĘTNOŚCI:
EK 4 - student potrafi zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego
EK 5 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii procesowej i przedstawić wyniki kwerendy
EK 6 - student formułuje w mowie i na piśmie badane zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego i potrafi je przedstawić w świetle odpowiednich przepisów
KOMPETENCJE:
EK 7 - student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przeprowadzenie wyznaczonego zadania badawczego i przyswojenie treści teoretycznych i praktycznych z kanonicznego prawa procesowego
EK 8 - student aktywnie angażuje się w przebieg prowadzonego seminarium, uczestnicząc w dyskusjach.
ECTS [1 ECTS = 30 (25) godz.]
udział w seminarium: 30 godz.
przygotowanie wyznaczonych zadań praktycznych: 10 godz.
suma godzin: 40 godz.
liczba ECTS: 1
Kryteria oceniania
Ocena EK 1-8.
ocena 2 (ndst):
- student nie zna podstaw kanonicznego prawa procesowego; nie zna podstaw metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; nie ma wiedzy na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student nie potrafi zinterpretować tekstów źródłowych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; nie potrafi znaleźć źródeł i literatury dotyczących wyznaczonej kwestii procesowej i przedstawić wyników kwerendy; nie potrafi formułować w mowie i na piśmie badanego zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego i nie potrafi go przedstawić w świetle odpowiednich przepisów.
- student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, nie uczestniczy w dyskusjach.
ocena 3 (dst):
- student zna w ograniczonym stopniu podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna w ograniczonym stopniu podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma słabą wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student potrafi w ograniczonym stopniu zinterpretować tekstów źródłowych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi w ograniczonym stopniu znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii procesowej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi słabo formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego i potrafi słabo przedstawić go w świetle odpowiednich przepisów.
- student potrafi w ograniczonym stopniu zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; sporadycznie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach.
ocena 4 (db):
- student zna dobrze podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna dobrze podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma częściową wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student potrafi właściwie zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi właściwie znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii procesowej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi zadowalająco formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego i potrafi dobrze to przedstawić w świetle odpowiednich przepisów.
- student potrafi właściwie zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach.
ocena 5 (bdb):
- student zna w pełni podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna w pełni podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma pełną wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego.
- student potrafi całkowicie poprawnie zinterpretować tekstów źródłowych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi całkowicie poprawnie znaleźć źródła i literaturę dotyczące wyznaczonej kwestii procesowej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi bezbłędnie formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienia z zakresu kanonicznego prawa procesowego i potrafi dobrze to przedstawić w świetle odpowiednich przepisów.
- student potrafi prawidłowo i kompleksowo zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach.
Na ocenę końcową składają się:
1. obecność na seminariach na platformie MS Teams
2. aktywność podczas seminariów (dyskusje)
3. poprawna realizacja wyznaczonych zadań pisemnych i właściwe przedstawienie ustne ich wyników.
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. BIELECKI J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993.
2. GRZECHOWIAK S., Wprowadzenie di pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.
3. Lektura źródeł i literatury dotyczących wyznaczonego tematu do pisemnego opracowania.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1.SASTRE SANTOS E., Metodologia giuridica. La tesi e lo studio del diritto canonico, Roma 2002 (wyznaczone fragmenty)
W cyklu 2021/22_L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2022/23_L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
W cyklu 2023/24_L:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Zaliczenie zajęć: Metodologia prawa kanonicznego i Metodyka prawa kanonicznego. |
W cyklu 2022/23_L:
Zaliczenie zajęć: Metodologia prawa kanonicznego i Metodyka prawa kanonicznego. |
W cyklu 2023/24_L:
Zaliczenie zajęć: Metodologia prawa kanonicznego i Metodyka prawa kanonicznego. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: