Seminarium naukowe: Ks. prof. UKSW dr hab. Jan Krajczyński WK-SM-4-L-JK
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z następującymi zasadami z zakresu prowadzenia badań naukowych:
sztuka krytycznego czytania tekstów,
zbieranie materiałów badawczych,
dobór właściwych metod naukowych,
tworzenie planu pracy dyplomowej,
redagowanie tekstu o charakterze naukowym,
dokumentacja badań
W cyklu 2021/22_L:
Treści merytoryczne: sztuka krytycznego czytania, zbieranie materiałów badawczych, dobór właściwych metod naukowych, tworzenie planu pracy dyplomowej, redagowanie tekstu o charakterze naukowym, dokumentacja badań |
W cyklu 2022/23_L:
Kwerenda, krytyczna lektura tekstów źródłowych i literatury przedmiotu, gromadzenie materiałów badawczych, dobór metod naukowych, redagowanie tekstu pracy |
W cyklu 2023/24_L:
Kwerenda, krytyczna lektura tekstów źródłowych i literatury przedmiotu, gromadzenie materiałów badawczych, dobór metod naukowych, redagowanie planu i tekstu pracy |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy:
EK1 - student zna podstawowe źródła prawa kanonicznego
EK2 - student zna zasady metodyki pisania pracy naukowej, w tym: stosowne metody badawcze, sposób dokumentowania osiągnięć
EK3 - student posiada wiedzę w zakresie zasad z zakresu metodyki pisania pracy naukowej
W zakresie umiejętności:
EK4 - student potrafi znaleźć źródła i literaturę kanonistyczną dotyczącą danej kwestii
EK5 - student potrafi analizować i interpretować źródła prawa kanonicznego
EK6 - student potrafi zaprezentować wyniki przeprowadzonej kwerendy, sformułować na piśmie badane kwestie i przedstawić je w świetle odnośnych przepisów prawa kanonicznego lub prawa wyznaniowego
W zakresie kompetencji:
EK7 - student umie zaplanować i zorganizować pracę indywidualną, mającą na celu realizację wskazanego zadania o charakterze badawczym
EK8 - student uczestniczy aktywnie w dyskusjach prowadzonych w ramach seminarium, potrafi krytycznie odnieść się do prezentowanych przez innych uczestników seminarium treści i właściwie uzasadnić własne stanowisko,
EK9 - student umie krytycznie analizować teksty naukowe, gromadzić je i opracowywać
Opis ECTS:
Udział w seminarium - 20 godz. pracy studenta
Kwerenda i przygotowanie wskazanego zadania praktycznego - 5 godz.
Konsultacje - 5 godz.
Razem 30 godz. nakładu pracy studenta
Liczba ECTS - 1
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne :
Efekty wiedzy (EK 1-3)
Metoda dydaktyczna: wykład informacyjny, opis, analiza źródeł i literatury naukowej
Efekty umiejętności (EK 4-6):
Metoda dydaktyczna: wykład problemowy, studium przypadku, analiza krytyczna
Efekty kompetencji (EK 7-9):
Metoda dydaktyczna: problemowa, sytuacyjna, dyskusja
Kryteria oceniania:
Wiedza (EK1-3)
ocena 2 (ndst) - student nie zna zasad metodyki pisania pracy naukowej i podstawowej literatury przedmiotu.
ocena 3 (dost) - student zna w stopniu dostatecznym zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
ocena 4 (db) - student w stopniu dobrym zna zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
ocena 5 (bdb) - student zna w pełni zasady z zakresu metodyki pisania pracy naukowej i literaturę przedmiotu.
Umiejętności (EK 4-6):
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi korzystać z podstawowej literatury przedmiotu i redagować tekstów naukowych.
ocena 3 (dost) - student w ograniczonym stopniu potrafi korzystać z literatury przedmiotu i redagować teksty o charakterze naukowym.
ocena 4 (db) - student w stopniu wystarczającym potrafi korzystać z literatury przedmiotu i redagować teksty o charakterze naukowym.
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni i z łatwością korzystać z literatury przedmiotu i redagować teksty o charakterze naukowym.
Kompetencje (EK 7)
ocena 2 (ndst) - student nie potrafi wykonywać zadań/czynności z zakresu kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
ocena 3 (dost) - student w dostatecznym stopniu potrafi wykonywać zadania/czynności z kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
ocena 4 (bd) - student w stopniu wystarczającym potrafi wykonywać czynności/zadania z zakresu kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
ocena 5 (bdb) - student potrafi w pełni i z łatwością wypełniać zadania/czynności z kwerendy naukowej i redagowania prac naukowych.
Literatura
K. Graczyk, Metodologia i metodyka prawa kanonicznego, Lublin 1999
A. Pułło, Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2001
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007
Z. Markov, D.T. Larose, Eksploracja zasobów internetowych, Warszawa 2009
H. Seweryniak, K. Sitkowska, M. Robak, Kultura, media, teologia. Metodyka pisania prac dyplomowych, Płock 2013
W cyklu 2021/22_L:
H.E. Wyczawski, Technika pisania pracy magisterskiej, Wrocław 1991 |
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
W ramach semestru student powinien określić tematykę badań naukowych, zebrać część materiałów badawczych i przedstawić zarys planu pracy dyplomowej |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: