Seminarium naukowe studia niestacjonarne WK-S-Nst-9
Treści merytoryczne:
1,Charakterystyka prac prowadzonych na seminarium naukowym
2.Naukowy charakter prac dyplomowych
3. Fazy powsstania pracy naukowej
4. Konstrukcja pracy naukowej
5.Temat pracy naukwej
6.Plan pracy dyplmoowej
Metody oceny:prace semestralne
W cyklu 2021/22:
Zajęcia będą dotyczyć weryfikacji napisanych przez studentów prac magisterskich. Ponadto, tematyka seminarium będzie koncentrować się wokół problematyki aktu prawnego. Treści merytoryczne: |
W cyklu 2022/23:
Zajęcia będą dotyczyć weryfikacji napisanych przez studentów prac magisterskich. Ponadto, tematyka seminarium będzie koncentrować się wokół problematyki aktu prawnego. Treści merytoryczne: |
W cyklu 2023/24:
Zajęcia będą dotyczyć weryfikacji napisanych przez studentów prac magisterskich. Ponadto, tematyka seminarium będzie koncentrować się wokół problematyki aktu prawnego. Treści merytoryczne: |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24: udział w seminarium, konsultacje, prezentacja referatów i poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej - 30 godz.
uczestnictwo w zajęciach, dyskusjach i prezentacja referatów – 30 godz.
Razem: 60 godz. nakładu pracy studenta
Liczba ECTS: 2 | W cyklu 2022/23: udział w seminarium, konsultacje, prezentacja referatów i poszczególnych rozdziałów pracy magisterskiej - 30 godz.
uczestnictwo w zajęciach, dyskusjach i prezentacja referatów – 30 godz.
Razem: 60 godz. nakładu pracy studenta
Liczba ECTS: 2
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy
EK 1. Student zna podstawowe metody pozyskiwania danych związanych z pisaniem pracy naukowej;
EK 2. Student posiada pogłębioną wiedzę zakresu metod stosowanych w prawie
W zakresie umiejętności
EK 3. Student potrafi poprawnie analizować zjawiska prawne i prawno - kanoniczne;
EK 4. Student potrafi prognozować zjawiska prawne z wykorzystaniem metod i narzędzi prawnych;
EK 5 Student potrafi prawidłowo interpretować przepisy prawne w celu rozwiązania konkretnych problemów badawczych;
W zakresie kompetencji
EK. 6. Student potrafi odpowiednio określić priorytety związane z określonym projektem badawczym. a takzę kreatywnie pracować w grupie;
EK. 7. Student potrafi kreatywnie uzupełnić swoją wiedzę i umiejętności;
EK. 8. Student potrafi zaprezentować sposoby rozwiązania trudności związane z podjętym projektem badawczym.
Punkt ECTS: 1
Udział w zajęciach 30 godz.
Inne konsultacje 10 godz.
Kryteria oceniania
Metoda ćwiczeniowa
Na uzyskanie zaliczenia wpływa: uczęszczanie na seminarium oraz udział w dyskusjach nad problematyką ujętą w zakresie tematów, oraz w artykułach określonych w literaturze, a także zaangażowanie w podjęty temat badawczy.
Wiedza
EK 1 - 2. ocena 2 (ndst) Student nie zna podstawowych metod pozyskiwania danych związanych z pisaniem pracy naukowej; nie pozsiada wiedzy z zakresu metod stosowanych w prawie.
ocena dostateczna (dost). Student zna w ograniczonym zakresie podstawowe metody pozyskiwania danych związanych z pisaniem pracy naukowej; ma słabo uporządkowaną wiedzę z zakresu metod stosowanych w prawie.
Ocena dobra (db). Student zna w pełni podstawowe metody pozyskiwania danych związanych z pisaniem pracy naukowej; posiada
częściową wiedzę z zakresu metod stosowanych w prawie.
Ocena 5 (bdb). Student ma kompletną wiedzę co do podstawowych metod pozyskiwania danych związanych z pisaniem pracy naukowej; ma kompletną wiedzę z zakresu metod stosowanych w prawie.
Umiejętności:
EK 3-5. Ocena 2 (ndst) Student nie potrafi analizować zjawisk prawnych i prawno - kanonicznych; nie potrafi prognozować zjawiska prawne z wykorzystaniem metod i narzędzi prawnych; nie potrafi
interpretować przepisów prawnych w celu rozwiązania konkretnych problemów badawczych.
Ocena 3 (dst). Student potrafi w ograniczonym stopniu analizować zjawisk prawnych i prawno - kanonicznych; z trudem prognozuje zjawiska prawne z wykorzystaniem metod i narzędzi prawnych ;z trudem interpretuje przepisy prawne w celu rozwiązania konkretnych problemów badawczych.
Ocena 4 (db) Student potrafi poprawnie analizować zjawiska prawne i prawno - kanonicznych; właściwie prognozuje zjawiska prawne z wykorzystaniem metod i narzędzi prawnych; właściwie interpretuje przepisy prawne w celu rozwiązania konkretnych problemów badawczych.
Ocena bardzo dobra (bdb) Student potrafi właściwie analizować zjawiska prawne i prawno - kanonicznych; bezbłędnie prognozuje zjawiska prawne z wykorzystaniem metod i narzędzi prawnych; bezbłędnie interpretuje przepisy prawne w celu rozwiązania konkretnych problemów badawczych.
Kompetencje ( EK 6 - 8)
Ocena 2 (ndst). Student nie potrafi określić priorytetów związanych z określonym projektem badawczym. a takżę kreatywnie pracować w grupie; nie potrafi uzupełnić swoją wiedzę i umiejętności; nie potrafi zaprezentować sposobów rozwiązania trudności związane z podjętym projektem badawczym.
Ocena 3 (dst) Student potrafi w ograniczonym stopniu określić priorytetów związanych z określonym projektem badawczym. a także kreatywnie pracować w grupie; potrafi w ograniczonym stopniu uzupełnić swoją wiedzę i umiejętności; potrafi w ograniczonym stopniu zaprezentować sposoby rozwiązania trudności związane z podjętym projektem badawczym.
Ocena 4 dobra (db) Student potrafi poprawnie określić priorytety związane z określonym projektem badawczym; potrafi poprawnie uzupełnić swoją wiedzę i umiejętności; potrafi poprawnie zaprezentować sposoby rozwiązania trudności związane z podjętym projektem badawczym.
Ocena 5 bardzo dobra (bdb). Student potrafi właściwie określić priorytety związane z określonym projektem badawczym; potrafi właściwie uzupełnić swoją wiedzę i umiejętności; potrafi właściwie zaprezentować sposoby rozwiązania trudności związane z podjętym projektem badawczym.
.
Literatura
1. R. Sobański, Prawo jako wartość, Prawo Kanoniczne 42 (1999) nr 3 - 4, s. 11 - 27.
2.J. Laskowski, Prawo naturalne, Prawo Kanoniczne 34 (1991) nr 1 - 2, s. 151 - 163.
3. R. Sobański, Znaczenie osoby w kanonicznym porządku prawnym, Prazwo Kanoniczne 40 (1997) nr 3 - 4, s. 3 - 14.
4. R. Sobański, Prawo a wolnośc osoby odrodzonej we chrzcie, Prawo Kanoniczne 20 (1997), s. 73 - 85.
5. G. Dzierżon, Znaczenie dekeretów generalnych w kanonicznym systemie prawnym, Prawo Kanoniczne 49 (2006),nr 1 - 2, s. 85 - 97.
6. G. Dzieżon, Ogólne dekety wykowanwczw w kanonicznym porządku prawnym, Forum iuridicum 4 (2005), s. 189 - 199.
W cyklu 2021/22:
G. Dzierżon, Akt prawny jego nieważność, w: G. Dzierżon, Niezdolność do zawarcia małżeństwa jako kategoria kanoniczna, Warszawa 2002, s. 25 - 60. |
W cyklu 2022/23:
G. Dzierżon, Akt prawny jego nieważność, w: G. Dzierżon, Niezdolność do zawarcia małżeństwa jako kategoria kanoniczna, Warszawa 2002, s. 25 - 60 |
W cyklu 2023/24:
G. Dzierżon, Akt prawny jego nieważność, w: G. Dzierżon, Niezdolność do zawarcia małżeństwa jako kategoria kanoniczna, Warszawa 2002, s. 25 - 6 |
Uwagi
W cyklu 2021/22:
Seminarium jest prowadzone w formi zdalnej na pltaformie MSTeams. |
W cyklu 2022/23:
Zajęcia będą prowadzone w trybie stacjonarnym |
W cyklu 2023/24:
Zajęcia będą prowadzone w trybie stacjonarnym |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: