Seminarium naukowe studia niestacjonarne WK-S-Nst-11
Treści merytoryczne: Praca z tekstem, forum dyskusyjne, ćwiczenia praktyczne
1 Wybrane zagadnienia z metodologii ogólnej i szczegółowej
2 Analiza wybranych tekstów źródłowych
3 Praca na literaturą – kwerenda naukowa, opis bibliograficzny
4 Przygotowanie streszczenia artykułu, książki
5 Przygotowanie recenzji
6 Krótkie opracowanie wybranego tematu – umiejętność sporządzenia planu pracy
7. Kwerenda naukowa
8. Praca nad planem pracy dyplomowej
W cyklu 2021/22:
Treści merytoryczne: Praca z tekstem, forum dyskusyjne, ćwiczenia praktyczne 1 Wybrane zagadnienia z metodologii ogólnej i szczegółowej 2 Analiza wybranych tekstów źródłowych 3 Praca na literaturą – kwerenda naukowa, opis bibliograficzny 4 Przygotowanie streszczenia artykułu, książki 5 Przygotowanie recenzji 6 Krótkie opracowanie wybranego tematu – umiejętność sporządzenia planu pracy 7. Kwerenda naukowa |
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty wiedzy (EK 1-3):
metoda dydaktyczna - wykład informacyjny i problemowy; dyskusja; indywidualna lektura tekstów prawnych; analiza prawna
weryfikacja - kolokwia ustne; ocenianie ciągłe; możliwa ustna weryfikacja wiedzy studenta na ostatnich zajęciach w semestrze
Efekty umiejętności (EK 4-6):
metoda dydaktyczna - dyskusja; analiza dokumentów prawnych z ustroju Kościoła powszechnego
weryfikacja - kolokwia ustne; ocenianie ciągłe; możliwa ustna weryfikacja wiedzy studenta na ostatnich zajęciach w semestrze
Efekty kompetencji (7-8):
metoda dydaktyczna - indywidualna lektura tekstów; analiza i rozwiązywanie problemów prawnych; dyskusja
weryfikacja - kolokwia ustne; indywidualna ocena z przygotowania i aktywności podczas zajęć; możliwa ustna weryfikacja
wiedzy studenta na ostatnich zajęciach w semestrze
Opis metod dydaktycznych:
Wprowadzenie w tematykę, strukturę i sposób prowadzenia zajęć; zostanie zastosowany przy wyjaśnieniu zasad dyskusji
naukowej i analizy oraz rozwiazywania kwestii prawnych.
Analiza treści tekstów - przeprowadzana wspólnie podczas zajęć w celu uzyskania poprawnego zrozumienia treści oraz
wyjaśnienia kwestii niezrozumiałych.
Dyskusja - będzie odbywać się po analizie i rozwiązaniu kwestii prawnej.
Analiza i rozwiązywanie kwestii prawnych - kształtowanie umiejętności posługiwania się dokumentami z zakresu
powszechnego prawa kanonicznego oraz praktycznego stosowania regulacji prawnych.
Opis sposobów weryfikacji efektów kształcenia:
Kolokwium ustne - weryfikacja efektów kształcenia będzie odbywała się poprzez ocenę z ustnego kolokwium, na podstawie
udzielonych przez studenta odpowiedzi na pytania.
Indywidualna ocena przygotowania i aktywności podczas zajęć - indywidualnie każdy uczestnik zajęć zostanie oceniony
przez prowadzącego; ocena będzie dotyczyła przygotowania studenta do zajęć i angażowania w ich przebieg.
Ustna weryfikacja wiedzy studenta na ostatnich zajęciach w semestrze
Kryteria oceniania
Metody oceny: Udział w zajęciach, zaliczenie kolokwium, aktywność podczas zajęć, zdanie egzaminu.
Postęp w pisaniu pracy dyplomowej
Sprawdzian w formie egzaminu ustnego w sesji zerowej w określonym terminie sesji egzaminacyjnej.
Wiedza pozytywna, aktywność.
Literatura
LITERATURA OBOWIĄZKOWA:
1. Subera I., Metodologia historyczno-kanoniczna, Warszawa 1978.
2. Sobański R., Metodologia prawa kanonicznego, Katowice 2004
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:
1. Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995.
W cyklu 2021/22:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Subera I., Metodologia historyczno-kanoniczna, Warszawa 1978. 2. Sobański R., Metodologia prawa kanonicznego, Katowice 2004 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Grzechowiak S., Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych, Gniezno 1995. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: