Akty administracyjne WK-P-A
Wykład obejmuje następujący zakres tematyczny: dekrety ogólne oraz instrukcje; poszczególne akty administracyjne (dekret, nakaz, reskrypt, przywilej, dyspensa); statuty i przepisy porządkowe.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy (EK 1-3):
EK 1 - student zna podstawową terminologię z zakresu aktów administracyjnych.
EK 2 - student posiada uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z zakresu aktów administracyjnych.
EK 3 - student posiada wiedzę pozwalająca mu na scharakteryzowanie zagadnień z zakresu aktów administracyjnych.
W zakresie umiejętności (EK 4-6):
EK 4 - student potrafi interpretować normy prawne dotyczące z zakresu aktów administracyjnych.
EK 5 - student potrafi znaleźć i właściwie wykorzystać bibliografię na temat z zakresu aktów administracyjnych.
EK 6 - student potrafi sformułować, pisemnie i ustnie, zagadnienia prawne z zakresu aktów administracyjnych.
W zakresie kompetencji (EK 7-8):
EK 7 - student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie treści z zakresu aktów administracyjnych.
EK 8 - student aktywnie angażuje się podczas prowadzonych zajęć, uczestniczy w dyskusji, formułuje poprawne wypowiedzi oraz uwagi.
ECTS [1 ECTS - 30 (25) godz.]
- udział w wykładzie - 6 godz.
- przygotowanie do zajęć - 15 godz.
- indywidualna lektura literatury przedmiotu - 30 godz.
- przygotowanie do egzaminu - 20 godz.
- konsultacje - 4 godz.
Suma godzin - 75; Liczba ECTS - 3
Kryteria oceniania
W zakresie wiedzy:
- NZAL - student nie zna podstawowej terminologii z zakresu aktów administracyjnych; nie ma uporządkowanej znajomości podstawowych zagadnień z zakresu aktów administracyjnych; nie posiada wiedzy pozwalająca mu na scharakteryzowanie zagadnień z zakresu aktów administracyjnych.
- ZAL - student zna podstawową terminologię z zakresu aktów administracyjnych; posiada uporządkowaną znajomość podstawowych zagadnień z zakresu aktów administracyjnych; posiada wiedzę pozwalająca mu na scharakteryzowanie zagadnienia z zakresu aktów administracyjnych.
W zakresie umiejętności:
- NZAL - student nie potrafi interpretować norm prawa dotyczących aktów administracyjnych; nie potrafi znaleźć i właściwie wykorzystać bibliografii na tematy z zakresu aktów administracyjnych; nie potrafi sformułować, pisemnie i ustnie, zagadnień prawnych z zakresu aktów administracyjnych.
- ZAL - student potrafi interpretować normy prawne dotyczące aktów administracyjnych; potrafi znaleźć i właściwie wykorzystać bibliografię na tematy z zakresu aktów administracyjnych; potrafi sformułować, pisemnie i ustnie, zagadnienia prawne z zakresu aktów administracyjnych.
W zakresie kompetencji:
- NAZL - student nie potrafi zaplanować i zorganizować indywidualnej pracy mającej na celu przyswojenie treści z zakresu aktów administracyjnych; nie angażuje się podczas prowadzonych zajęć, nie uczestniczy w dyskusji, nie formułuje poprawnych wypowiedzi oraz uwagi.
- ZAL - student potrafi zaplanować i zorganizować indywidualną pracę mającą na celu przyswojenie treści z zakresu aktów administracyjnych; angażuje się podczas prowadzonych zajęć, uczestniczy w dyskusji, formułuje poprawne wypowiedzi oraz uwagi.
Literatura
1. J. Krukowski, Prawo administracyjne w Kościele, Warszawa 2011, s. 260-343.
2. T. Pawluk, Prawo kanoniczne według Kodeksu Jana Pawła II, Olsztyn 2010, t. 1, s. 226-250.
3. G. Leszczyński, Kościelna procedura administracyjna w Kodeksie Prawa Kanonicznego Jana Pawła II, Warszawa 2008, s. 26-33.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: