Formy edukacji kulturalnej (teatr) WH-SP-T-II-1-EduKult
Treści merytoryczne: Zapoznanie studentów z problematyką i złożonością problematyki edukacji teatralnej. Nauczenie posługiwania się formami teatralnymi w celu osiągnięcia celów edukacyjnych ze szczególnym naciskiem na formy interakcyjne.
Metody oceny: Studenci zaliczają na podstawie skonstruowanej przez siebie teatralnej formy edukacyjnej na podstawie przedłożonego scenariusz działania.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
WIEDZA
1. Ma podstawową wiedzę o teatrze w systemie kultury narodowej zna jego zakres pojęciowy.
2. Zna podstawową terminologię z dziedziny teatru.
3. Ma uporządkowaną wiedzę obejmującą zagadnienia z dziedziny teatru zarówno instytucjonalnego jak i niezależnego
UMIEJĘTNOŚCI
1.Ma podstawowe umiejętności w zakresu formułowania problemów towarzyszących tworzeniu projektu teatralnego oraz doboru metod i narzędzi koniecznych do jego realizacji.
2. Umie kierując się wskazówkami opiekuna zrealizować samodzielnie działanie teatralne.
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
1.Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z dziedziny teatru, rozumie konieczność uczenia się, rozwoju osobistego i uczestnictwa w kulturze przez całe życie.
2.Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role.
3.Potrafi odpowiednio określić priorytety służące re4alizacji określonego przez siebie lub innych zadania.
4. Ma świadomość roli teatru w budowaniu świadomości narodowej i rozwijaniu dialogu społecznego na poziomie lokalnym, krajowym i globalnym.
5. Uczestniczy w życiu kulturalnym ze świadomością wartości tradycji literackiej i językowej jako dobra wspólnego
Kryteria oceniania
Studenci zaliczają na podstawie skonstruowanej przez siebie teatralnej formy edukacyjnej.
Literatura
• Inscenizacje w klasach I-IV - WSP, Warszawa 1968 [wyd.II - 1974]
• Małe formy sceniczne w pracy przedszkola - WSP, Warszawa 1982,
• Inscenizacje w klasach początkowych - WSP, Warszawa 1983.
Barańska Krystyna. Uroczystości szkolne w edukacji humanistycznej .Wwa : Wydaw. SBP, 2002. - 118, [1] s.
Blaschke Anna. Co z was wyrośnie : scenariusze dla gimnazjum i Liceum.Kraków : "Impuls", 2004. - 122, [2] s.
Blaschke Anna. Każdy ubiera się inaczej : scenariusze dla klas 4-6 . Kraków : "Impuls", 2004. - 82, [2] s.
Broszkiewicz Barbara, Jarek Jerzy. Warsztaty edukacji teatralnej - teatr dziecięcy . - Wrocław : "Europa", 2001. - 240 s.
Fürl Elke. Teatr w przedszkolu i świetlicy : od pierwszego pomysłu do przedstawienia. - Kielce : "Jedność", 2004. - 139 s.
Jezierska-Wiejak Elżbieta. Między dramą a teatrem - wychowanie do wartości. W : Dylematy edukacji artystycznej. T. 2 [...] / pod red. nauk. W. Limont i K. Nielek-Zawadzkiej. -Kraków : "Impuls", 2006. - 360-376 s.
Kolorowe słowa : wiersze okolicznościowe dla klas 1-3 / wybór Józef Marek Śnieciński Wwa : "Żak", 1998. - 115, [1] s.
Kołodziejska Iwona. Teatrzyk dla klas młodszych. Płock : "Korepetytor" M. Gałczyński, 1997. - 91 s.
Kubiczek Maria. Kółko teatralne w szkole podstawowej i gimnazjum. - Wwa : WSiP, 2003. -103 s.
Kwietniewska Marzena. Pani na opak : miniatury sceniczne. - Kraków : "Impuls", 2002. - 89 s.
Mały teatr - wielkie emocje : scenariusze imprez szkolnych / pod red. Cecylii Antosik Kielce : Wydaw. Pedagogiczne ZNP, 2004. - 109 s.
Marzec A., Rzęsikowski S.. Edukacja teatralna, filmowa i radiowa na lekcjach języka polskiego w klasach IV - VIII. - Kielce : Wydaw. Pedag. ZNP, 1994. - 181 s.
Mégrire D.. Zabawy teatralne w przedszkolu : 100 propozycji / przeł. [z fr.] Andrzej Wróblewski. - Wwa : "Cyklady", 2000. - 139 s.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: