Współczesne metody badań literaturoznawczych WH-R-SD-1-WspMetBL
Prezentacja najnowszych metodologii analizowania literatury:
- nowy historycyzm
- zwrot afektywny
- studia nad traumą
- memorologia
- ekokrytycyzm
- animalizm
- cyberliteratura.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Doktorant zna i potrafi zrekonstruować podstawowe tezy nowych metod literaturoznawczej lektury dzieł literackich, potrafi krytycznie się do nich odnieść w oparciu o literaturę przedmiotu.
Zna kluczową terminologię nowych metodologii, jej genezę i sposoby stosowania w praktyce krytycznoliterackiej.
Potrafi samodzielnie zastosować poznane metody do analizy i interpretacji tekstu literackiego.
Kryteria oceniania
nauczanie w platformie Moodle, korespondencja indywidualna
wskazówki, materiały, bibliografia, regularny kontakt w formie czatu 90 minut w tygodniu
Podstawą oceny:
aktywne uczestnictwo w czacie
zapoznanie się z sugerowaną literaturą przedmiotu
praca pisemna
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Teorie literatury XX wieku. Antologia, red. Anna Burzyńska, Michał Paweł Markowski, Wydawnictwo Znak, Kraków 2006
Pamięć i afekty, pod red. Z. Budrewicz, R. Sendyki, R. Nycza, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa 2014.
Kultura afektu – afekty w kulturze. Humanistyka po zwrocie afektywnym, pod red. R. Nycza, A. Łebkowskiej, A. Daukszy, Instytut Badań Literackich PAN, Warszawa 2015.
A. Barcz, D. Łagodzka, Zwierzęta i ich ludzie, Zmierzch antropocentrycznego paradygmatu, Warszawa 2015.
A. Barcz Realizm ekologiczny. Od ekokrytyki do zookrytyki w literaturze polskiej, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 2016
"teksty drugie" 2018/2
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: