Dokumentacja obiektów WH-MU-SP-I2-DokOb-L
Na zajęciach studenci mają możliwość zapoznania się z podstawową terminologią stosowaną do opisu dzieła sztuki i praktycznym jej zastosowaniem. Efektem aktywnego uczestnictwa w zajęciach ma być umiejętność samodzielnego stworzenia dokumentacji wybranego obiektu przy zastosowaniu odpowiedniego aparatu naukowego z wykorzystaniem właściwej metodologii. Część zajęć może odbywać się w formie e-learningu.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
Student ma podstawową wiedzę o zasadach bezpieczeństwa zbiorów i ludzi, organizacji wystaw.
Umiejętności:
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną w praktycznych działaniach dokumentacyjnych, a także oceniać stan zachowania artefaktów oraz przygotowywać wystawy.
Kompetencje:
Student ma świadomość interdyscyplinarności wiedzy z zakresu rzeczoznawstwa i rynku sztuki i rozumie konieczność ciągłego samokształcenia i konsultacji specjalistycznych w działalności zawodowej.
opis ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]:
uczestnictwo w zajęciach: 30 godz.
samodzielna lektura: 20-30 godz.
przygotowanie pracy zaliczeniowej: 25-30 godz.
przygotowanie do kolokwium: 25-30 godz.
suma godzin: 120 [120/100(25)=4]
liczba ECTS: 4
Kryteria oceniania
Na ocenę końcową składają się:
1. obowiązkowa obecność na zajęciach (student ma prawo do dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach)
2. aktywny udział podczas zajęć
3. samodzielne opracowana na piśmie dokumentacji wybranego dzieła sztuki
4. zaliczenie kolokwium końcowego w formie testu (pytania otwarte i zamknięte) dotyczącego zagadnień omawianych na zajęciach
Na ocenę bardzo dobrą (5) student: nie przekroczył dopuszczalnego limitu nieobecności. Wykazał się bardzo aktywnym uczestnictwem podczas zajęć. Bardzo dobrze opracował dokumentację wybranego działa sztuki. Wykazał się bardzo dobrą znajomością terminologii na kolokwium końcowym.
Na ocenę dobrą (4) student: nie przekroczył dopuszczalnego limitu nieobecności. Wykazał się aktywnym uczestnictwem podczas zajęć. Dobrze opracował dokumentację wybranego działa sztuki. Wykazał się dobrą znajomością terminologii na kolokwium końcowym.
Na ocenę dostateczną (3) student: nie przekroczył dopuszczalnego limitu nieobecności. Wykazał się miernym uczestnictwem podczas zajęć. W stopniu miernym opracował dokumentację wybranego działa sztuki. Wykazał się dostateczną znajomością terminologii na kolokwium końcowym.
Na ocenę niedostateczną (2) student: przekroczył dopuszczalny limit nieobecności i /lub nie wykazał się uczestnictwem podczas zajęć, przygotował niezadowalającą dokumentację wybranego działa sztuki, wykazał się niedostateczną znajomością terminologii na kolokwium końcowym.
Literatura
Literatura podstawowa:
-Słownik terminologiczny sztuk pięknych, Warszawa 1996.
-K. Krużel, Wśród starych rycin. Wybrane zagadnienia opracowania formalnego dawnej grafiki, Kraków 1999.
-M. Gradowski, Dawne złotnictwo: technika i terminologia, Warszawa 1984.
-W. Ślesiński, Techniki malarskie - spoiwa organiczne, Warszawa 1984.
-Ch. Zieliński, Sztuka sakralna: co należy wiedzieć o budowie, urządzeniu, wyposażeniu, ozdobie i konserwacji domu Bożego. Podręcznik opracowany na podstawie przepisów kościelnych, Poznań-Warszawa-Lublin 1960.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: