Rynek sztuki - dzieje i mechanizmy WH-MU-M-I-2-RynSztuk
Zajęcia mają na celu przybliżenie studentom zagadnień związanych z rynkiem dzieł sztuki. Celem jest zapoznanie ze specjalistyczną terminologią, czynnikami wpływającymi na zachowanie rynku.
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2020/21_L: |
Efekty kształcenia
Efekty w zakresie wiedzy:
Student zna podstawową terminologię.
Student zna i rozumie zastosowania nowych technologii.
Student zna mechanizmy rynku sztuki w Polsce.
Efekty w zakresie umiejętności:
Student potrafi samodzielnie sformułować i analizować problemy badawcze samodzielnie wyszukiwać literaturę specjalistyczną, potrafi sprawdzać aktualne i archiwalne notowania aukcyjne dzieł sztuki.
Student potrafi posługiwać się nowoczesnymi metodami i narzędziami informatycznymi (ITC).
Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować w praktyce właściwą terminologię.
Student posiada umiejętność logicznego formułowania wypowiedzi.
Student potrafi posługiwać się językiem polskim zgodnie z najwyższymi standardami poprawności językowej oraz kultury komunikacji.
Efekty w zakresie kompetencji społecznych:
Student rozumie potrzebę konieczności ciągłego samokształcenia oraz konsultacji z ekspertami.
Student jest gotów ponosić odpowiedzialność za swoje działania.
Student jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji wybranej ścieżki kształcenia przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego.
Kryteria oceniania
Metoda e-learningowa na MS Teams, platforma Modle. Efekty kształcenia będą weryfikowane poprzez przygotowane przez studentów referaty na zajęcia, pisemne prace zaliczeniowe oraz zaliczenie ustne na koniec semestru.
Kryteria oceniania:
Bardzo dobry (5): student poprawnie napisał i wygłosił referat, przygotował na ocenę 5 (bardzo dobry) pracę zaliczeniową. Był obecny na wszystkich zajęciach. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru odpowiada poprawnie na zadane pytania, płynnie prowadzi konwersacje na zadane tematy. Bez problemu wskazuje przykłady.
Dobry + (4+): student poprawnie napisał i wygłosił referat, przygotował poprawnie pracę zaliczeniową. Był obecny na wszystkich zajęciach. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru odpowiada poprawnie na zadane pytania, prowadzi konwersacje na zadane tematy. Bez problemu wskazuje przykłady. W odpowiedziach dopuszczalne potknięcia. Ocena będzie wynikała ze średniej ocen uzyskanych przez studenta.
Dobry (4): student poprawnie napisał i wygłosił referat, przygotował poprawnie pracę zaliczeniową. Był obecny na wszystkich zajęciach. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru odpowiada poprawnie na zadane pytania. Dopuszczalne niepełne odpowiedzi lub drobne potknięcia. Naprowadzony podaje przykłady. Ocena będzie wynikała ze średniej ocen uzyskanych przez studenta.
Dostateczny + (3+): student napisał i wygłosił referat, przygotował poprawnie pracę zaliczeniową. Był obecny na 80% zajęć. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru odpowiada poprawnie na zadane pytania. Nie zna w pełni poprawnych odpowiedzi. Naprowadzony podaje przykłady. Ocena będzie wynikała ze średniej ocen uzyskanych przez studenta.
Dostateczny (3): student napisał i wygłosił referat, przygotował pracę zaliczeniową. Był obecny na 80% zajęć. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru naprowadzany przez prowadzącego odpowiada zdawkowo na pytania. Ocena będzie wynikała ze średniej ocen uzyskanych przez studenta.
Niedostateczny (2): student nie napisał i nie wygłosił referatu, nie przygotował pracy zaliczeniowej. Nie był obecny na ponad 50% zajęć. Na zaliczeniu ustnym na koniec semestru nie zna poprawnych odpowiedzi, naprowadzany nie potrafi wskazać przykładów.
Literatura
Banaś B., Polski New look. Ceramika użytkowa lat 50. i 60., Warszawa 2019.
Bochińska B., Zacznij kochać dizajn. Jak kolekcjonować polską sztukę użytkową, Warszawa 2016.
Bryl M., Rynek sztuki w Polsce. Poradnik dla kolekcjonerów i inwestorów, Warszawa 2016.
Hübnej-Wojciechowska J., Przewodnik dla kolekcjonerów. Lata 60. XX wieku. Sztuka użytkowa, Warszawa 2014.
Jasionek K., Asteroid i półkotapczan. O polskim wzornictwie powojennym, Warszawa 2020.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: