Rynek sztuki – dzieje i mechanizmy WH-MU-M-I-2-RynSzt
Celem przedmiotu jest przybliżenie studentom specyfiki rynku sztuki, a także czynników wpływających na handel przedmiotami artystycznymi, w którym mogą uczestniczyć muzea.
W trakcie zajęć studenci poznają zagadnienia dotyczące rynku sztuki (dzieje, zasady i cechy), znanych ośrodków (np. galerii sztuki, domów aukcyjnych, antykwariatów, targów staroci) i osób pośredniczących w handlu (np. marszandów, antykwariuszy i muzeologów). Mogą też nabyć kompetencji przydatnych w pracy muzealnika, choćby związanych z gromadzeniem i przetwarzaniem informacji o obiektach (wartość, stan zachowania, autentyczność).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student w obszarze...
Wiedza (Muz1_W16) – ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą rynku sztuki, zna i omawia sposoby gromadzenia i wymiany przedmiotów artystycznych, choćby związanych ze zbiorami muzealnymi
Umiejętności (Muz1_U15) – umie rozpoznać mechanizmy handlu sztuką, przedstawia funkcjonowanie znanych ośrodków, a także działalność sławnych marszandów, antykwariuszy i muzeologów, ocenia dane dotyczące obiektów (np. wartość, stan zachowania, autentyczność)
Kompetencje (Muz1_K07) – widzi konieczność śledzenia zmian na rynku sztuki i weryfikacji przedmiotów, zwłaszcza w kontekście pozyskiwania nowych obiektów do zasobów muzealnych
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- ocenianie ciągłe
- weryfikacja aktywności na zajęciach (zadania, dyskusje, prezentacja)
Kryteria oceniania:
Ocena BDB (5) - student w pełni opanował wiedzę z zakresu rynku sztuki; charakteryzuje specyfikę handlu sztuką, znane ośrodki (np. galerie sztuki, domy aukcyjne, antykwariaty, targi staroci) i działalność osób pośredniczących w handlu (np. marszandów, antykwariuszy i muzeologów); sprawnie gromadzi i przetwarza dane dotyczące obiektów (np. wartość, stan zachowania, autentyczność).
Ocena DB (4) - student w części opanował wiedzę z zakresu rynku sztuki; podaje cechy handlu sztuką, znane ośrodki (np. galerie sztuki, domy aukcyjne) i działalność osób pośredniczących w handlu (np. sławnych muzeologów); dobrze wyszukuje danych dotyczące obiektów (np. wartość, stan zachowania, autentyczność); widzi potrzebę dalszego rozwoju.
Ocena DST (3) - student w minimalnym stopniu opanował wiedzę z zakresu rynku sztuki; bardzo ogólnie wskazuje zagadnienia związane z handlem sztuką; wymienia poznane na zajęciach ośrodki i osoby pośredniczące w handlu; wybiórczo rozpoznaje podstawowe dane dotyczące obiektów; widzi potrzebę dalszego rozwoju.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: