Edukacja muzealna WH-MU-I-3-EdukMuz
Zajęcia mają na celu przedstawienie podstawowych zagadnień dotyczących edukacji w instytucjach kultury. Służą też wprowadzeniu w aspekty praktyczne przygotowania lekcji muzealnej (np. planowanie, tworzenie scenariusza lekcji, wybór metod i materiałów dydaktycznych).
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student w obszarze...
Wiedza
Muz1_W15 – ma uporzadkowaną wiedzę z zakresu edukacji, choćby pod kątem praktyk edukacyjnych w instytucjach kultury
Umiejętności
Muz1_U11 – kojarzy specyfikę edukacji muzealnej, na tej podstawie potrafi określić zadania w pracy muzealnika
Muz1_U13 – umie przygotować lekcję muzealną dostosowaną do różnych grup odbiorców (odmiennych wiekowo i społecznie)
Kompetencje
Muz1_K04 – orientuje się w aktualnej sytuacji edukacyjnej w instytucjach kultury, na tej podstawie potrafi dobrać odpowiednie metody i narzędzia pracy
Muz1_K05 – widzi potrzebę dalszego rozwoju, zwłaszcza w aspekcie pracy zespołowej przy organizacji lekcji muzealnych
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
- ocenianie ciągłe
- weryfikacja aktywności na zajęciach (dyskusje, prezentacja)
- praca pisemna (scenariusz lekcji muzealnej)
Kryteria oceniania:
Ocena BDB (5) - student w pełni opanował wiedzę z zakresu edukacji muzealnej; charakteryzuje różne metody dydaktyczne potrzebne w instytucji kultury; omawia różne programu edukacyjne; potrafi opracować ciekawy scenariusz lekcji muzealnej i ją zrealizować.
Ocena DB (4) – student w części opanował wiedzę z zakresu edukacji muzealnej; rozpoznaje popularne metody dydaktyczne stosowane w instytucji kultury; wskazuje podstawowe programy edukacyjne; potrafi przygotować poprawny scenariusz lekcji muzealnej; widzi potrzebę dalszego rozwoju.
Ocena DST (3) – student w minimalnym stopniu opanował wiedzę z zakresu edukacji muzealnej; wybiórczo wymienia metody i narzędzia pracy dydaktycznej; potrafi przygotować schematyczny scenariusz lekcji muzealnej; widzi potrzebę dalszego rozwoju.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: