Nauki przyrodnicze w muzeum (wstęp do metodologii badań) WH-MU-I-2-NPrzyr-L
Przedmiot ma na celu zapoznanie studentów z zagadnieniami z zakresu nauk przyrodniczych w odniesieniu do muzealnictwa polskiego i europejskiego.
Zajęcia obejmują tematykę związaną z muzeami przyrodniczym, głównie z Muzeami Historii Naturalnej w Waszyngtonie, Londynie, Wiedniu, Florencji a także z polskimi gabinetami naturalistycznymi i muzeami nauk przyrodniczych.
Drugi blok tematyczny obejmuje ogrody botaniczne i parki narodowe.
Trzeci muzea uniwersyteckie w szczególności sieć muzeów Uniwersytetu La Sapienza i PAN.
W cyklu 2021/22_L:
Zajęcia obejmują tematykę związaną z muzeami przyrodniczym, głównie z Muzeami Historii Naturalnej w Waszyngtonie, Londynie, Wiedniu, Florencji a także z polskimi gabinetami naturalistycznymi i muzeami nauk przyrodniczych. |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2021/22_L: 2 ECTS - 60 godz. - udział w zajęciach (Ms-TEams i stacjonarnych, praktycznych warsztatach w muzeum)
1 ECTS - 2x15 godz. = 30 - przygotowanie dwóch prezentacji
1 ECTS - 30 godz. - lektury. | W cyklu 2022/23_L: 2 ECTS, w tym:
- uczestnictwo w zajęciach (30 godz. - 1 ECTS)
- praca własna, m.in. przygotowanie do zajęć, lektury, konsultacje, opracowanie prezentacji (30 godz. - 1 ECTS)
|
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_L: |
Efekty kształcenia
Student w obszarze wiedzy (Muz1_W05) zna podstawowe pojęcia i metody z zakresu muzealnictwa przyrodniczego, a także wskazuje zmiany zachodzące na przestrzeni wieków w rozwoju nauk przyrodniczych oraz ich wpływ na rozwój muzealnictwa polskiego i europejskiego.
Student w obszarze umiejętności (Muz1_U12) potrafi sformułować własne poglądy i opinie na temat kolekcji muzealnej, ogrodu botanicznego, lub parku oraz umie zastosować wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych w pracy muzealnika.
Kryteria oceniania
Metody:
- ocenianie ciągłe, aktywność podczas zajęć
- weryfikacja prezentacji
Kryteria oceny końcowej:
ocena BDB - Student identyfikuje i charakteryzuje metody badawcze stosowane w naukach przyrodniczych. Student wyciąga wnioski dotyczące oddziaływania nurtów i postępu nauki w zakresie nauk przyrodniczych w przeciągu wieków na rozwój i kształtowanie instytucji muzealnych. Student porządkuje zdobytą wiedzę teoretyczną w zakresie nauk przyrodniczych w opisie kolekcji muzealnej, lub analizy wybranego obiektu z ogrodu botanicznego, lub parku.
Student prezentuje własne poglądy i opinie na temat kolekcji muzealnej, ogrodu botanicznego, lub parku. Podejmując próby implementowania poznanych metod badawczych związanych z naukami przyrodniczymi, student zachowuje ostrożność w formułowaniu wniosków.
ocena DB - Student identyfikuje i charakteryzuje metody badawcze stosowane w zakresie nauk przyrodniczych. Student porządkuje zdobytą wiedzę teoretyczną w zakresie nauk przyrodniczych w opisie kolekcji muzealnej, lub obiektu z ogrodu botanicznego, lub parku.
Student prezentuje własne poglądy i opinie na temat kolekcji muzealnej, ogrodu botanicznego, lub parku. Podejmując próby implementowania poznanych metod badawczych związanych z naukami przyrodniczymi, student nie zachowuje dostatecznej ostrożności w formułowaniu wniosków.
ocena DST - Student identyfikuje metody badawcze stosowane w zakresie nauk przyrodniczych. Student podejmuje próby wyciągania wniosków dotyczące oddziaływania nurtów i postępu nauki w zakresie nauk przyrodniczych w przeciągu wieków na rozwój i kształtowanie instytucji muzealnych.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: