Kultura artystyczna - sztuki piękne w muzeum (wstęp do metodologii badań) WH-MU-I-1-KulArtSzt
Zajęcia prowadzone w formie wykładu informacyjnego (problemowego, konwersatoryjnego) połączonego z aktywnym
uczestnictwem studentów (dyskusja dotycząca przedstawianej problematyki oraz polecanej na bieżąco literatury przedmiotu. Celem zajęć jest zapoznanie studentów z najważniejszymi kierunkami w sztuce.
Zajęcia prowadzone są stacjonarnie.
W pierwszej części zajęć student zostanie zapoznany z historią metodologią i terminologią dyscypliny. Zasadniczą część zajęć stanowić będzie wykład dotyczący historii sztuki europejskiej w ujęciu chronologicznym od czasów najdawniejszych do XXI w, połączony z przykładami praktycznego zastosowania metodologii badań właściwej dla prezentowanej dyscypliny.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Muz1_W03 Zna i rozumie metodologię badań w zakresie muzealnictwa
artystycznego, w tym posiada wiedzę na temat rozwoju kultury
artystycznej w powiązaniu z rozwojem muzealnictwa w Polsce i na
świecie.
Muz1_U02 Potrafi samodzielnie formułować i analizować problemy badawcze, dotyczące sztuk plastycznych (malarstwa, rzeźby, architektury). Opanował samodzielne wyszukiwanie zagadnień w specjalistycznej literaturze dotyczące badanych zagadnień.
Muz1_ U04 Potrafi posługiwać się specjalistycznym językiem i stosować właściwą terminologię muzeologiczną, a także z zakresu historii sztuki.
Muz1_U11 Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną w zakresie historii sztuki, ikonografii, znajomości epok w pracy muzealnika.
Muz1_K01 Posiada krytyczne podejście do zdobywanej wiedzy, ma umiejętność oceny omawianych zagadnień i rozumie konieczność ciągłego samokształcenia i konsultacji specjalistycznych w działalności muzealnej.
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania:
Zajęcia prowadzone są stacjonarnie. Przewidziane są dwie wizyty studyjne w muzeach.
METODY
ocenianie ciągłe, aktywność podczas zajęć, wypowiedzi ustne, prezentacja wybranego tematu (udział w dyskusji - 60% oceny),
weryfikacja pisemnego opracowania (40% oceny)
KRYTERIA
ocena BDB - Student identyfikuje i charakteryzuje metody badawcze stosowane w historii sztuki. Student wyciąga wnioski
dotyczące oddziaływania nurtów i teorii sztuki na rozwój i kształtowanie instytucji muzealnych. Student porządkuje zdobytą
wiedzę teoretyczną w zakresie historii sztuki w opisie kolekcji muzealnej
Student prezentuje własne poglądy i opinie na temat kolekcji sztuki. Podejmując próby implementowania poznanych metod
badawczych w historii sztuki, student podejmuje próby formułowania wniosków.
ocena DB - Student identyfikuje i charakteryzuje metody badawcze stosowane w historii sztuki. Student porządkuje zdobytą
wiedzę teoretyczną w zakresie historii sztuki w opisie kolekcji muzealnej
Student prezentuje własne poglądy i opinie na temat kolekcji sztuki. Podejmując próby implementowania poznanych metod
badawczych w historii sztuki, student nie zachowuje dostatecznej ostrożności w formułowaniu wniosków.
ocena DST - Student identyfikuje metody badawcze stosowane w historii sztuki. Student podejmuje próby wyciągania
wniosków dotyczące oddziaływania nurtów i teorii sztuki na rozwój i kształtowanie instytucji muzealnych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: