Zarządzanie wizerunkiem firmy WH-KUZ-M-II-1-ZarzW
1. Zajęcia organizacyjne
2. Wprowadzenie do zagadnień, związanych z budowaniem wizerunku.
3. Co to jest marka i jak się ją buduje?
4. Art branding.
5. Marka na 4 sposoby.
6. Personal branding.
7. Zarządzanie wizerunkiem w czasach kryzysu.
8. Budowanie marki poprzez opowieść.
9. Budowanie relacji z klientami, także on-line.
10. Rebranding, w tym rebranding identyfikacji wizualnej UKSW.
11. Logo dla firmy.
12. Budowanie marki narodowej.
13.Budowanie marki miasta
14. Budowanie marki miasta Oświęcim
15t. Zajęcia zaliczeniowe
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KU2_W07 - posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury praz metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą
KU2-W15 - ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury
Umiejętności:
KU2_U01 - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych
KU2_U02 - Potrafi w sposób samodzielny pozyskiwać informacje z różnorodnych źródeł zastanych i wywołanych w zakresie odpowiadającym postepowaniu badawczemu w obszarze nauk o kulturze i dyscyplin pokrewnych, rozwijać swoje kompetencje badawcze i zawodowe, oraz kierować swoją karierą zawodową
KU2_U04 - samodzielnie selekcjonuje i wykorzystuje zdobyte informacje, potrafi korzystać z nich w odpowiednio dobranym kontekście
Kompetencje społeczne:
KU2_K03 - potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i zdolności komunikacyjne
KU2-K08 - jest aktywnym świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury
Kryteria oceniania
ocena bardzo dobra: student bez problemów omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach. W prezentacji korzysta poprawnie z nabytego aparatu pojęciowego. Potrafi wyjaśnić spectrum zagadnień, związanych z brandingiem bez posługiwania się notatkami. Umiejętnie analizuje zagadnienia, związane z tematyką zajęć.
ocena dobra: student omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach z nielicznymi potknięciami. W prezentacji korzysta poprawnie z nabytego aparatu pojęciowego, sporadyczne korzystając z notatek. Potrafi wyjaśnić spectrum zagadnień, związanych z brandingiem. Umiejętnie analizuje zagadnienia, związane z tematyką zajęć.
ocena dostateczna: student fragmentarycznie omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach z licznymi potknięciami. W prezentacji ustnej w ograniczonym stopniu korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Potrafi częściowo wyjaśnić zagadnienia, związane z brandingiem. bez posługiwania się notatkami. Nie posiada umiejętności analitycznych. Prezentacja podparta jest notatkami prelegenta.
ocena niedostateczna: student fragmentarycznie omawia kwestie poruszane na ćwiczeniach, bez ich zrozumienia. Nie korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Nie ma przygotowanej pracy zaliczeniowej lub jest ona w całości czytana oraz zawiera rażące błędy merytoryczne.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Olins W., O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004:
rozdziały: I-Dlaczego marki są ważne dla klientów
III- Skąd się wzięły marki i co się stało, gdy dojrzały
V - Marki na arenie globalnej
VI- Dlaczego marki są ważne wewnątrz firm
VIII - Branding narodowy
IX - Jak zbudować i utrzymać markę
Olins W., Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009, w tym rozdziały:
I - Widoczność marek
II - Architektura marki
III - Dlaczego i kiedy wprowadzać branding
IV - Marka jako bogactwo korporacyjne
V - Budowanie programu brandingu
Hereźniak M., Marka narodowa, PWE 2011, w tym rozdziały:
I - Kraje jako marki
II - Marka narodowa a marka korporacyjna
V- Jak budować marki narodowe
Vi - Budowanie polskiej marki narodowej
Healey M., Czym jest branding, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2009, w tym rozdziały:
Czym jest branding?
Do kogo należy marka?
Proces rozwoju marki
Opowieść i marce, doświadczenie i emocje
Wartość marki
Mistewicz E., Marketing narracyjny, Wydawnictwo Helion, 2011, w tym rozdziały:
I - Opowiedz albo nie przeszkadzaj
II - Opowiedz mi o swojej firmie
III - Opowiedz mi swoją historię
Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2012
Stączek M., Storytelling, Wydawnictwo: EdisonTeam.pl, Warszawa 2014
W cyklu 2022/23_L:
Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2012 |
Uwagi
W cyklu 2022/23_L:
Nie dotyczy. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: