Redakcja tekstów specjalistycznych WH-KUZ-M-I-2-RedTeSp
W trakcie zajęć studenci:
- nauczą się analizować strukturę tekstów specjalistycznych;
- nabędą umiejętność opisywania i oceniania struktury tekstów specjalistycznych;
- nauczą się rozpoznawać, wyodrębniać i analizować argumentację w tekstach specjalistycznych;
- zdobędą umiejętność analizy spójności tekstów;
- przeprowadzą praktycznie, w grupie i samodzielnie, proces redagowania tekstów specjalistycznych cudzego autorstwa;
- wyćwiczą umiejętność redagowania i poprawy tekstów specjalistycznych;
- wyćwiczą umiejętność pisania i redagowania własnych krótkich tekstów.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW: Student zna pojęcia związane z analizą tekstu, umie identyfikować komponenty i cechy tekstów specjalistycznych.
EU: Student umie opisywać i analizować teksty specjalistyczne.
UK: Student rozwija wrażliwość językową i postawę refleksyjną wobec tekstów funkcjonujących w sferze publicznej.
Kryteria oceniania
Studenci zaliczają zajęcia na podstawie: obecności na zajęciach (możliwe dwie nieobecności), aktywnego udziału w zajęciach (w tym redagowania krótkich tekstów własnych) oraz redakcji wybranego tekstu jako pracy kończącej zajęcia.
Na ocenę bdb student bardzo dobrze zna pojęcia związane z analizą tekstu i umiejętnie identyfikuje ich realizacje w badanych tekstach, potrafi wykonać bezbłędnie analizę-redakcję tekstu specjalistycznego i przekazać informacje-uzasadnienie na ten temat.
Na ocenę db student zna pojęcia dotyczące analizy tekstu i potrafi poprawnie zidentyfikować ich realizacje w tekstach, umie wykonać poprawnie analizę-redakcję tekstu specjalistycznego i przekazać informacje na jej temat.
Na ocenę dst student zna podstawowe pojęcia związane z analizą tekstu i w miarę poprawnie umie wskazać ich realizacje w tekstach, potrafi dostatecznie poprawnie wykonać analizę-redakcję tekstu i zrozumiale przekazać podstawowe informacje na ten temat.
Literatura
W. Pisarek, Słowa między ludźmi, Warszawa 2004
W. Pisarek, Retoryka dziennikarska, Kraków 2011
A. Załazińska, M. Rusinek, Retoryka podręczna, Kraków 2005
J. Bartmiński, S. Niebrzegowska-Bartmińska, Tekstologia, Warszawa 2009
S. Gajda, Podstawy badań stylistycznych nad językiem naukowym, Warszawa 1984
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: