Wielkie pisma ludzkości WH-KUZ-II-2-WiPisLud
POECI WYGNANI
Ezechiel i obrazy zmartwychwstania (hebrajski)
Platon i wygnanie poetów (greka)
"Żale" Owidiusza. Poeta na wygnaniu (łacina)
Dantego "Boska komedia". Wędrówka po zaświatach, z tym, że zdążymy tylko wejśc do piekła (włoski)
PRZYPISY DO DANTEGO
Goethego zakład z Faustem
Tomasza Manna "Dokror Faustus"
Bułhakow. Kim był mistrz, a kim Małgorzata?
REWOLUCJE UCZONYCH. PRÓBA ROZUMIENIA W DOBIE ANTROPOCENU
"O obrotach" albo język matematyki. Kopernik i Ziemia jako fragment wszechświata
"O pochodzeniu gatunków" albo język przyrodoznastwa Darwin i jego próba definicji człowieka
"Z psychopatologii życia codziennego". Freud i jego świadomość podświadomości
POECI WYGNANI C.D.
"Wspomnienia" Nadjeżdy Mandelsztam, Osip Mandelsztam i wygnanie z wiersza, "Sherry Brandy" Warłama Szałamowa (rosyjski)
"Fuga śmierci" (niemiecki Celana, niemiecki Heideggera)
NASZ WIEK DWUDZIESTY
"Jądro ciemności". Podglądanie piekła
"Komu bije dzwon". Faszyzm w akcji
"Pasażerka" Zofii Posmysz. W piekle, część pierwsza
"Patrzyłam na usta" anonimowej autorki dziennik z getta warszawskiego. W piekle, część druga
JAKI BĘDZIE WIEK XXI I CZY BĘDĄ NASTĘPNE
Próba lektury Stanisława Lema
W cyklu 2021/22_L:
POECI WYGNANI PRZYPISY DO DANTEGO REWOLUCJE UCZONYCH. PRÓBA ROZUMIENIA W DOBIE ANTROPOCENU POECI WYGNANI C.D. NASZ WIEK DWUDZIESTY JAKI BĘDZIE WIEK XXI I CZY BĘDĄ NASTĘPNE |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2022/23_L: |
Efekty kształcenia
Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodologii badań właściwych naukom humanistycznym i wybranym naukom społecznym oraz antropologii (KU-W02)
Zna podstawową terminologię i metodologię z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do nauk o kulturze i antropologii
(KU-W03)
Posiada podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin nauk humanistycznych, społecznych i antropologii (KU-W09)
Umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, (KU-U05)
Ma świadomość zakresu zdobytej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie (KU-K01)
Kryteria oceniania
Studenci wybierają tekst, który ich zdaniem zasługuje na miano wielkiego, spoza zaproponowanego przeze mnie kanonu i przygotowują na jego temat 15-20 minutową wypowiedź, którą wygłaszają w trakcie zajęć lub na osobnym spotkaniu. Ważne jest uzasadnienie, dlaczego polecają właśnie ten konkretny tekst, czyli odpowiedź na pytanie jakie jest jego miejsce w kulturze.
Na ocenę niedostateczną
Student nie ma i nie wykazuje uporządkowanej wiedzy w zakresie historii kultury, która pozwoliłaby na przedstawienie „wielkiego tekstu” w należnym mu kontekście
Na ocenę dostateczną:
Student ma i wykazuje uporządkowaną wiedzę w stopniu podstawowym w zakresie w zakresie historii kultury, która pozwoliłaby na przedstawienie „wielkiego tekstu” w należnym mu kontekście
Na ocenę dobrą:
Student ma i wykazuje uporządkowaną wiedzę w stopniu dobrym w zakresie w zakresie historii kultury, która pozwoliłaby na przedstawienie „wielkiego tekstu” w należnym mu kontekście
Na ocenę bardzo dobrą:
Student ma i wykazuje uporządkowaną wiedzę w stopniu bardzo dobrym w zakresie w zakresie historii kultury, która pozwoliłaby na przedstawienie „wielkiego tekstu” w należnym mu kontekście
Ad.(KU-W03):
Na ocenę niedostateczną:
Student nie zna- nie potrafi wymienić podstawowej terminologii i metodologii z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do „wielkiego tekstu”
Na ocenę dostateczną:
Student potrafi wymienić podstawowe terminy i nazwać podstawową metodologię z obszaru nauk humanistycznych w „wielkiego tekstu”
Na ocenę dobrą:
Student potrafi wymienić oraz zdefiniować podstawowe terminy i omówić metodologię z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do „wielkiego tekstu”.
Na ocenę bardzo dobra:
Student potrafi wymienić, zdefiniować oraz przedstawić własny komentarz do podstawowych terminów oraz metodologii z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do „wielkiego tekstu”
Ad. (KU-W09)
Na ocenę niedostateczną
Student nie posiada- nie wykazuje podstawowej wiedzy o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach w zakresie nauki o kulturze w odniesieniu do przedstawianych treści
Na ocenę dostateczną:
Student wykazuje podstawową wiedzę wymieniając główne kierunki rozwoju i najważniejsze osiągnięcia w zakresie nauki o kulturze w odniesieniu do przedstawianych treści.
Na ocenę dobrą:
Student omawia i charakteryzuje główne kierunki rozwoju i najważniejsze osiągnięcia w zakresie nauki o kulturze w odniesieniu do przedstawianych treści
Na ocenę bardzo dobrą:
Student omawia, charakteryzuje oraz samodzielnie komentuje i interpretuje główne kierunki rozwoju i najważniejsze osiągnięcia w zakresie nauki o kulturze w odniesieniu do przedstawianych treści
Ad. (KU-U05)
Na ocenę niedostateczną:
Student nie umie samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać umiejętności badawczych oraz ignoruje wskazówki opiekuna naukowego.
Na ocenę dostateczną:
Student umie samodzielnie ale w niewielkim stopniu zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego.
Na ocenę dobrą:
Student umie samodzielnie ale w znacznym stopniu zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego.
Na ocenę bardzo dobrą:
Student umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego oraz przygotowując własne propozycje interpretacyjne.
Ad. (KU-K01)
Na ocenę niedostateczną:
Student nie wykazuje świadomości zakresu zdobytej wiedzy i nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie.
Na ocenę dostateczną:
Student wykazuje cząstkową świadomość zakresu zdobytej wiedzy i w zauważalnym stopniu rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
Na ocenę dobrą:
Student wykazuje świadomość zakresu zdobytej wiedzy i w dużym stopniu rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
Na ocenę bardzo dobrą:
Student wykazuje pełną świadomość zakresu zdobytej wiedzy i w bardzo dużym stopniu rozumie potrzebę ciągłego uczenia się
Praktyki zawodowe
Brak
Literatura
Tytuły dzieł do lektury podane w "Opisie przedmiotu"
Uwagi
W cyklu 2021/22_L:
Zajęcia onjaln |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: