Dialog międzyreligijny WH-KUZ-II-2-DiaMiedz
Celem wykładu jest zarówno przekazanie podstawowych wiadomości o dialogu międzyreligijnym oraz o współczesnych elementach dioalogu pomiędzy religią a światem sekularyzowanym
W cyklu 2022/23_L:
Celem wykładu jest zarówno przekazanie podstawowych wiadomości o dialogu międzyreligijnym oraz o współczesnych elementach dioalogu pomiędzy religią a światem sekularyzowanym. |
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2021/22_L: |
Efekty kształcenia
KU2_W03 – zna na poziomie rozszerzonym terminologię nauk humanistycznych w dniesieniu do dyscyplin kulturoznawstwa oraz studiowanych specjalności
KU2_W13 – posiada uporządkowaną wiedze na temat podstaw religii
KU2_U13 – potrafi w oryginalnej perspektywie dokonywać krytycznej analizy oraz interpretacji różnych wytworów kultury ludzkiej polskiej i obcej, stosując metody typowe oraz innowacyjnie wytworzone w toku samodzielnych działań badawczych, w celu określenia znaczenia tekstów kultury, ich oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesie historyczno-kulturowym
KU2_U13 – posiada pogłębioną umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów własnych oraz innych autorów
KU2_K01 – rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
KU2_K07 – ma świadomość własnej i wspólnej odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego Polski i Europy jako znaków tożsamości człowieka we współczesnym, zglobalizowanym świecie
udział w zajęciach – 30
przygotowanie do zajęć – 15
konsultacje – 5
czas na napisanie referatu – 20
łącznie 110: 30 godzin ≈ 4 ECTS
Kryteria oceniania
1. Wykład informacyjny, konwersatoryjny
3. Dyskusja
Forma zaliczenia - przygotowanie dysertacji na koniec zajęć.
Efekty w obszarze wiedzy są osiągane przez wykład informacyjny, konwersatoryjny, a weryfikowane za pomocą kolokwium.
Efekty w obszarze umiejętności są osiągane przez analizę tekstów.
Efekty w obszarze kompetencji społecznych są osiągane za pomocą metod poszukujących, a weryfikowane przez ocenę ciągłą.
Literatura
Budzik S., Kijas Z., Uniwersalizm chrześcijaństwa a pluralizm religii, Tarnów 2000.
Dialog i przepowiadanie. Dokument Papieskiej Rady ds. Dialogu Międzyreligijnego oraz Kongregacji Ewangelizacji Ludów, NURT SVD (1993) nr 3, s. 75-106.
Kamykowski Ł., Pojęcie dialogu w Kościele katolickim. Wnioski z doświadczeń Kościoła w XX wieku, Kraków 2003.
Sakowicz E. (red.), Jan Paweł II - encyklopedia dialogu i ekumenizmu, Radom 2006.
Sobór Watykański II, Konstytucje. Dekrety. Deklaracje. Tekst polski. Nowe tłumaczenie, Poznań 2002.
Urban J., Dialog międzyreligijny w posoborowych dokumentach Kościoła, Opole 1999.
Zimoń H. (red.), Dialog międzyreligijny, Lublin 2004.
W cyklu 2022/23_L:
Budzik S., Kijas Z., Uniwersalizm chrześcijaństwa a pluralizm religii, Tarnów 2000. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: