PR, promocja, kształtowanie wizerunku WH-KUZ-II-1-PRProm
Omawiana na zajęciach problematyka koncentrować się będzie się wokół kilku zagadnień kluczowych, tzn.:
Istota PR (historia, rozwój)
PR a reklama, promocja i marketing – podobieństwa, różnice
PR węwnętrzny (budowanie pozytywnych relacji z klientem węwnętrznym poprzez wykorzystanie m.in.: intranetu, biuletynów wewnętrznych, organizację eventów) (2h)
PR zewnętrzny (strategie wyróżnienia firmy/instytucji z otoczenia konkurencyjnego)
Media jako ważne narzędzie każdej strategii PR (notatki prasowe, organizacja spotkań z dziennikarzami) (2h)
PR kryzysowy
CSR czyli Społeczna Odpowiedzialność Bizesu jako nowe zadanie PR – (np. wspomaganie lokalnej społeczności jako działania na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu)
PR on-line (działania PR-owe na forach internetowych, blogach)
Symulacja pracy działu komunikacji, PR w firmie
Nakład pracy studenta:
15 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach
5 godz. – przygotowanie do ćwiczeń (napisanie, redagowanie kilku tekstów o charakterze PR)
5 godz. – przygotowanie tematów własnych do konkretnych zagadnień i prezentacji
5 godz. – przygotowanie się w grupie do publicznej prezentacji projektu na zajęciach
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
WIEDZA
KU2_W05 - zna gruntownie narzędzia metodologiczne oraz kategorie badawcze kulturoznawstwa i pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych
KU2_W08 - ma pogłębioną wiedzę o powiązaniach dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kulturoznawstwa z innymi dziedzinami nauki i dyscyplinami naukowymi obszaru nauk humanistycznych oraz częściowo obszaru nauk społecznych, pozwalającą na integrowanie perspektyw właściwych dla kilku dyscyplin naukowych
KU2_W09 - posiada szczegółową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych
UMIEJĘTNOŚCI:
KU2_U01 - potrafi korzystać z różnorodnych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu jako źródła wiedzy w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych
KU2_U02 - Potrafi w sposób samodzielny pozyskiwać informacje z różnorodnych źródeł zastanych i wywołanych w zakresie odpowiadającym postepowaniu badawczemu w obszarze nauk o kulturze i dyscyplin pokrewnych, rozwijać swoje kompetencje badawcze i zawodowe, oraz kierować swoją karierą zawodową
KU2_U05 - samodzielnie formułuje problem badawczy za podstawę przyjmując pogłębioną analizę prac innych autorów ora syntezę różnych idei i poglądów
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
KU2_K04 - student umie nazwać cele podejmowanego zadania oraz ocenić znaczenie i potrzebę zachowania właściwej kolejności wykonywania poszczególnych etapów realizacji zadań
KU2_K05 - student umie określić warunki oraz znaczenie praktycznego zastosowania zdobywanej wiedzy i umiejętności w odniesieniu do planowanej aktywności zawodowej, uwzględniając wymogi etyczne jako elementarne reguły życia społecznego
KU2_K08 - student jest aktywnym, świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury
Kryteria oceniania
Efekty w obszarze wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych osiągnięte zostaną takimi metodami jak: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, ćwiczeniami praktycznymi: grupowa realizacja projektu, studium przypadku, a zweryfikowane zostaną podczas publicznej (przed innymi studentami uczęszczajacymi na zajecia) prezentacji projektu pracy grupy. Wyniki pracy grupy przedstawione podczas prezentacji poddane zostaną analizie i dyskusji seminaryjnej.
Warunki zaliczenia. Oprócz obecności na zajęciach (dozwolone są 2 nieusprawiedliwione nieobecności) i zapoznania się z zalecaną, ustaloną na zajęciach literaturą - ocena końcowa jest sumaryczną oceną prowadzącego zajęcia wszystkich zadań wykonanych przez grupę. Dodatkowo każdy uczestnik grupy może poprawić swoją ocenę (lub zaliczyć nadprogramową nieobecność) poprzez przygotowanie analizy językowej wybranego przez prowadzącego zagadnienia dotyczącego tekstów PR.
Literatura
1. Budzyński W, PR. Zarządzanie reputacją firmy, Warszawa 2006
2. Goban-Klas T, Czarnowski T, Kadragic A, PR czyli promocja reputacji, Warszawa 1997
3. Murdoch A, Język Public Relations. Jak promować firmę?, Warszawa 2000
4. Olędzki J, Etyka w polskim PR. Refleksje badawcze, Warszawa 2009
5. Pluta E, Public Relations: Moda czy konieczność? Teoria i praktyka, Warszawa 2001
6. Rozwadowska B, PR. Teoria, praktyka, perspektywy. Warszawa 2002
7. Szymańska A, PR w systemie zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wrocław 2004
8. Tworzydło D, PR. Teoria i studia przypadków, Rzeszów 2003
9. Wójcik K, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2008
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: