Komunikacja kulturowa XX w i czasów najnowszych -ćwiczenia WH-KUZ-I-3-HisKuXXw
Celem zajęć jest umieszczenie wybranych pojęć kultury współczesnej w sferze szeroko pojętych nowoczesnych dyskursów (metodologicznych, teoretycznych, merytorycznych) oraz próba zdefiniowania komunikacyjnego charakteru powstałego kontekstu - przedmiot ma jest uzupełnieniem wykładu; pogłębiamy podczas niego wiedzę przekazaną podczas wykładu.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KU1_K03
Jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa
w bieżącym życiu kulturalnym, a także do
przedstawiania własnych pomysłów i inicjatyw
mających na celu ubogacenie oferty kulturalnej i
motywowanych troską o lokalne środowisko
społeczne w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
KU1_U05
Potrafi opracować wyniki własnych badań i
zaprezentować je w formie pisemnej lub ustnej w
sposób dowodzący opanowania specjalistycznej
terminologii oraz posiadania umiejętności
rozwiązywania problemów z zakresu
kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych
dyscyplin humanistycznych i społecznych w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
KU1_W04
Zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury,
przemiany wzorców, obyczajów, stylów życia;
rozumie ich uwarunkowania (polityczne,
ekonomiczne, społeczne) oraz konsekwencje w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
KU1_W06
Zna w pogłębionym stopniu religijne, społeczne,
historyczne i polityczne uwarunkowania polskiego,
europejskiego i odmiennych systemów kulturowych.
Rozumie znaczenie tej wiedzy dla mierzenia się
kluczowymi wyzwaniami współczesnej cywilizacji:
dylematami między- i wielokulturowości,
konsekwencjami procesu globalizacji w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
Kryteria oceniania
KU1_K03
Na ocenę bardzo dobrą jest zdecydowanie gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa
w bieżącym życiu kulturalnym i jej podejmuje, a także do
przedstawiania własnych pomysłów i inicjatyw
mających na celu ubogacenie oferty kulturalnej i
motywowanych troską o lokalne środowisko
społeczne w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
Na ocenę dobrą jest gotów do aktywnego i świadomego uczestnictwa
w bieżącym życiu kulturalnym i jej od czasu do czasu podejmuje, a także do
przedstawiania własnych pomysłów i inicjatyw
mających na celu ubogacenie oferty kulturalnej i
motywowanych troską o lokalne środowisko
społeczne w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
Na ocenę dostateczną jest przekoany do aktywnego i świadomego uczestnictwa
w bieżącym życiu kulturalnym , ale go nie podejmuje, a także do
przedstawiania własnych pomysłów i inicjatyw
mających na celu ubogacenie oferty kulturalnej i
motywowanych troską o lokalne środowisko
społeczne w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
KU1_U05
Na ocenę bardzo dobrą bardoz dobrze potrafi opracować wyniki własnych badań i
zaprezentować je w formie pisemnej lub ustnej w
sposób dowodzący opanowania specjalistycznej
terminologii oraz posiadania umiejętności
rozwiązywania problemów z zakresu
kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych
dyscyplin humanistycznych i społecznych w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
Na ocenę dobrą dobrze potrafi opracować wyniki własnych badań i
zaprezentować je w formie pisemnej lub ustnej w
sposób dowodzący opanowania specjalistycznej
terminologii oraz posiadania umiejętności
rozwiązywania problemów z zakresu
kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych
dyscyplin humanistycznych i społecznych w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
Na ocenę dostateczną dostatecznie potrafi opracować wyniki własnych badań i
zaprezentować je w formie pisemnej lub ustnej w
sposób dowodzący opanowania specjalistycznej
terminologii oraz posiadania umiejętności
rozwiązywania problemów z zakresu
kulturoznawstwa i nauk o kulturze oraz pokrewnych
dyscyplin humanistycznych i społecznych w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
KU1_W04
Na ocenę bardzo dobrą bardzo dobrze zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury,
przemiany wzorców, obyczajów, stylów życia;
rozumie ich uwarunkowania (polityczne,
ekonomiczne, społeczne) oraz konsekwencje w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
Na ocenę dobrą dobrze zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury,
przemiany wzorców, obyczajów, stylów życia;
rozumie ich uwarunkowania (polityczne,
ekonomiczne, społeczne) oraz konsekwencje w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
Na ocenę dostateczną dostatecznie zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury,
przemiany wzorców, obyczajów, stylów życia;
rozumie ich uwarunkowania (polityczne,
ekonomiczne, społeczne) oraz konsekwencje w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
KU1_W06
Na ocenę bardzo dobrą baradzo dobrze zna w pogłębionym stopniu religijne, społeczne,
historyczne i polityczne uwarunkowania polskiego,
europejskiego i odmiennych systemów kulturowych.
Rozumie znaczenie tej wiedzy dla mierzenia się
kluczowymi wyzwaniami współczesnej cywilizacji:
dylematami między- i wielokulturowości,
konsekwencjami procesu globalizacji w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
Na ocenę dobrą dobrze zna religijne, społeczne,
historyczne i polityczne uwarunkowania polskiego,
europejskiego i odmiennych systemów kulturowych.
Rozumie znaczenie tej wiedzy dla mierzenia się
kluczowymi wyzwaniami współczesnej cywilizacji:
dylematami między- i wielokulturowości,
konsekwencjami procesu globalizacji w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
Na ocenę dostateczną dostatecznie zna religijne, społeczne,
historyczne i polityczne uwarunkowania polskiego,
europejskiego i odmiennych systemów kulturowych.
Rozumie znaczenie tej wiedzy dla mierzenia się
kluczowymi wyzwaniami współczesnej cywilizacji:
dylematami między- i wielokulturowości,
konsekwencjami procesu globalizacji w związku ze znajomością historii kultury XX wieku.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: