Historia kultury XX wieku i czasów najnowszych WH-KUZ-I-3-HisKuXXc
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student:
(KU1_W04)
zna kluczowe wydarzenia z zakresu historii kultury, przemiany wzorców, obyczajów, stylów życia; rozumie ich uwarunkowania (polityczne, ekonomiczne, społeczne) oraz konsekwencje;
(KU1_U02)
potrafi samodzielnie sformułować problem badawczy zgodny z polem przedmiotowym kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także dobrać odpowiednie metody i narzędzia badawcze do jego rozwiązania;
(KU1_U08)
potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy, a także działać zespołowo, przyjmując różne role oraz doskonaląc kompetencje i sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie;
(KU1_K02)
jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy przy podejmowaniu istotnych kwestii społeczno-kulturowych oraz rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów z nimi związanych.
Literatura
Krzak Łukasz Kultura masowa, a społeczeństwa przełomu XX/XXI wieku w obliczu makdonaldyzacji, amerykanizacji i nowych mediów, "Alcumena", nr 3(3)/2020
Kaliszewski, A. Główne nurty w kulturze XX i XXI wieku. Kraków 2010.
Encyklopedia kultury polskiej XX wieku. Warszawa1991.
Topolski, Jerzy. Historia kultury XX wieku. Poznań, 1995.
Bauman, Zygmunt (red.). Kultura masowa XX wieku, Warszawa 1989.
Szlendak, Tomasz, Kozłowski, Tomasz. Naga Małpa przed Telewizorem. Popkultura w Świetle Psychologii Ewolucyjnej, Warszawa 2018.
Dziadzia, Bogusław. Naznaczeni popkulturą. Media elektroniczne i przemiany prowincji. Warszawa 2014.
Bauman Zygmynt, Płynna nowoczesność, różne wydania,
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: