Podstawy wiedzy o teatrze WH-KUZ-I-2-PodWieTe
Treści merytoryczne:
Tworzywo artystyczne teatru i współczesna konwencja teatralna (muzyka, plastyka, aktorstwo, kostiumy, literatura).Dzisiejszy język teatru z uwzględnieniem przemian historycznych. Życie teatralne – krytyka, konwencje, legendy – społeczna funkcja teatru.
Odbiór dzieła teatralnego – indywidualny a zbiorowy. Rola i znaczenie poszczególnych elementów spektaklu. Przemiany konwencji teatralnych i ich obecne znaczenie.
Metody oceny:
kolokwium ze znajomości problematyki poruszanej w czasie wykładów.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
3
- ma uporządkowaną podstawową wiedzę o teatrologii jako dziedziny czerpiącej z innych nauk,
- umie analizować dzieło sztuki teatralnej wykorzystując specyfikę poszczególnych dziedzin sztuki oraz całościowe ujęcie teatrologiczne,
- zna język nowoczesnego teatru,
- orientuje się w najnowszych tendencjach scenicznych oraz ich antecedencjach,
- zna bazy danych zbierające dokumentację teatralną,
- zna konwencje sceniczne, życia teatralnego oraz ich antecedencje,
- umie wypowiadać się bazując na bibliografii oraz własnej analizie,
- umie definiować zjawiska w teatrze nowoczesnym
- potrafi ocenić interteksty teatralne,
Kryteria oceniania
Egzamin ze znajomości problematyki poruszanej w czasie wykładów oraz bibliografii.
Bardzo dobry – zna i rozumie terminologię z zakresu historii i teorii teatru, zna główne zagadnienia z historii i teorii teatru, zna główne konwencje teatru dawnego i współczesnego, umie posługiwEgzamin ze znajomości problematyki poruszanej w czasie wykładów oraz bibliografii.
Bardzo dobry – zna i rozumie terminologię z zakresu historii i teorii teatru, zna główne zagadnienia z historii i teorii teatru, zna główne konwencje teatru dawnego i współczesnego, umie posługiwać się narzędziami badawczymi dobranymi do danej konwencji teatralnej, umie wpisać tekst teatralny w kontekst innych tekstów kultury.
Dobry - zna i rozumie terminologię z zakresu historii i teorii teatru, zna główne zagadnienia z historii i teorii teatru, zna główne konwencje teatru dawnego i współczesnego, umie wpisać tekst teatralny w kontekst innych tekstów kultury.
Dostateczny - zna i rozumie terminologię z zakresu historii i teorii teatru, zna główne zagadnienia z historii i teorii teatru, zna główne konwencje teatru dawnego i współczesnego.
Niedostateczny - nie zna i nie rozumie terminologii z zakresu historii i teorii teatru, nie zna głównych zgadanień z historii i teorii teatru, nie zna głównych konwencji teatru dawnego i współczesnego, nie umie posługiwać się narzędziami badawczymi dobranymi do danej konwencji teatralnej, nie umie wpisać tekstu teatralnego w kontekst innych tekstów kultury.
ać się narzędziami badawczymi dobranymi do danej konwencji teatralnej, umie wpisać tekst teatralny w kontekst innych tekstów kultury.
Dobry - zna i rozumie terminologię z zakresu historii i teorii teatru, zna główne zagadnienia z historii i teorii teatru, zna główne konwencje teatru dawnego i współczesnego, umie wpisać tekst teatralny w kontekst innych tekstów kultury.
Dostateczny - zna i rozumie terminologię z zakresu historii i teorii teatru, zna główne zagadnienia z historii i teorii teatru, zna główne konwencje teatru dawnego i współczesnego.
Niedostateczny - nie zna i nie rozumie terminologii z zakresu historii i teorii teatru, nie zna głównych zgadanień z historii i teorii teatru, nie zna głównych konwencji teatru dawnego i współczesnego, nie umie posługiwać się narzędziami badawczymi dobranymi do danej konwencji teatralnej, nie umie wpisać tekstu teatralnego w kontekst innych tekstów kultury.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Uwagi
W cyklu 2024/25_Z:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: