Analiza porównawcza mediów WH-KUZ-I-2-AnaPorMed
Ćwiczenia przygotowują studenta do intermedialnego postrzegania zjawisk humanistycznych w perspektywie porównawczej. Student po zakończeniu zajęć potrafi:
• definiować podstawowe kategorie komparatystyki w kontekście mediów drugiego stopnia – literatury i malarstwa;
• wskazywać kryteria opisu relacji słowo/obraz;
• wyjaśniać zakres, istotę i kategorie badań komparatystycznych;
• analizować przekazy multi-, trans-, i ntermedialne;
• formułować wnioski dotyczące przemian kulturowych ikonosfery i logosfery;
• oceniać zaistniałe zmiany w ramach systemów komunikacyjnych.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W zakresie wiedzy student:
• zna podstawową terminologię z zakresu pokrewnych dla nauk o kulturze i religii dyscyplin humanistycznych i społecznych (literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach);
• rozumie znaczenie tych dyscyplin dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa;
• zna wzajemne powiazania miedzy tymi dyscyplinami.
W zakresie umiejętności student:
• potrafi właściwie korzystać z trzech zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa;
• potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy,
• potrafi działać zespołowo i przyjmuje różne role oraz doskonali kompetencje i sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie.
Kryteria oceniania
Ocena formująca
student kończąc ćwiczenia:
- na ocenę 2 (ndst.):
• nie zna podstawowej terminologię z zakresu, pokrewnych dla nauk o kulturze i religii, dyscyplin humanistycznych i społecznych (literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach);
• nie rozumie znaczenie żadnej z wymienionych wyżej dyscyplin humanistycznych lub społecznych dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa;
• nie zna wzajemnych powiazań między wymienionymi wyżej dziedzinami a naukami o kulturze i religii;
- na ocenę 3 (dst.):
• zna podstawową terminologię z zakresu tylko jednej, pokrewnej dla nauk o kulturze i religii, dyscypliny humanistycznej lub społecznej (np. literaturoznawstwa lub nauki o sztuce lub nauki o komunikacji społecznej i mediach);
• rozumie znaczenie tylko jednej dyscypliny dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa;
• zna wzajemne powiazania tylko jednej wybranej dyscypliny z naukami o kulturze i religii;
- na ocenę 4 (db.):
• zna podstawową terminologię z zakresu dwóch, pokrewnych dla nauk o kulturze i religii, dyscyplin humanistycznych lub społecznych (np. literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach);
• rozumie znaczenie tylko dwóch dyscyplin dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa;
• zna wzajemne powiazania tych dwóch dyscyplin z naukami o kulturze i religii;
- na ocenę 5 (bdb.):
• zna podstawową terminologię z zakresu pokrewnych dla nauk o kulturze i religii dyscyplin humanistycznych i społecznych (literaturoznawstwa, nauki o sztuce, nauki o komunikacji społecznej i mediach);
• rozumie znaczenie tych dyscyplin dla kształtowania się i funkcjonowania kulturoznawstwa;
• zna wzajemne powiazania miedzy tymi dyscyplinami;
student kończąc ćwiczenia:
- na ocenę 2 (ndst.):
• nie potrafi korzystać z żadnych zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy), dlatego nie może uzyskać wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa;
- na ocenę 3 (dst.):
• potrafi korzystać tylko z jednej zaawansowanej technik informacyjno-komunikacyjnych (np. tylko do tworzenia danych lub tylko do ich prezentacji lub tylko do zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa;
- na ocenę 4 (db.):
• potrafi korzystać z dwóch zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa;
- na ocenę 5 (bdb.):
• potrafi właściwie korzystać z trzech zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (do tworzenia danych, ich prezentacji oraz zarządzaniami nimi i ich analizy) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa;
student kończąc ćwiczenia:
- na ocenę 2 (ndst.):
• nie potrafi planować i organizować indywidualnej pracy badawczej,
• nie potrafi działać zespołowo, zatem nie przyjmuje różnych ról w grupie i nie doskonali kompetencji oraz sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie;
- na ocenę 3 (dst.):
• potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy,
• nie potrafi jednak działać zespołowo, zatem nie przyjmuje różnych ról w grupie i nie doskonali kompetencji oraz sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie;
- na ocenę 4 (db.):
• potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy,
• potrafi działać zespołowo i przyjmuje różne role w grupie, jednak nie doskonali kompetencji i sprawności komunikacyjnych podczas pracy w grupie;
- na ocenę 5 (bdb.):
• potrafi planować i organizować indywidualną pracę badawczą, uwzględniając jej cel oraz kontekst społeczno-kulturowy,
• potrafi działać zespołowo i przyjmuje różne role oraz doskonali kompetencje i sprawności komunikacyjne podczas pracy w grupie.
Ocena końcowa (zaliczenie na ocenę) na podstawie:
- obecności na zajęciach (wolno być raz nieobecnym, druga nieobecność powoduje konieczność zaliczenia wszystkich nieobecności, trzecia nieobecność stanowi podstawę do skreślenia z listy studentów, uczęszczających na zajęcia Analiza porównawcza mediów)
- przygotowania do zajęć i aktywności na zajęciach (za dwie aktywności, udokumentowane plusem, można podnieść ocenę końcową z zajęć o pół oceny);
- testu cząstkowego (na platformie Moodle), którego zaliczenie jest niezbędnym warunkiem dopuszczenia do testu końcowego;
- testu końcowego w formie odpowiedzi na pytania: otwarte, jednokrotnego i wielokrotnego wyboru (na platformie Moodle).
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: