Kultura języka WH-KUZ-I-1-KulJezyk
Celem ćwiczeń z kultury języka jest pogłębienie wiedzy na temat wybranych zagadnień językoznawstwa normatywnego oraz rozwijanie umiejętności poprawnego i sprawnego używania języka. Podczas ćwiczeń omawiane są wybrane problemy nauki o języku dotyczące poprawności ortograficznej, interpunkcyjnej, fleksyjnej, leksykalnej i stylistycznej. Studenci zapoznają się z podstawową terminologią. Dzięki formule zajęć studenci maja możliwość praktycznego weryfikowania zdobywanej wiedzy w trakcie analizy i korekty konstrukcji składniowych.
E-Learning
W cyklu 2023/24_Z: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
W cyklu 2023/24_Z: 4 punkty
Praca z wykładowcą
0,5 punktu = 15 godzin: udział w zajęciach
Praca samodzielna
0,5 punktu = 15 godzin: przygotowanie do zajęć
0,5 punktu = 15 godzin: samodzielna praca z poradnikami językowymi i słownikami
1 punkt = 30 godzin lektura wskazanych tekstów naukowych i poprawnościowych
1 punkt = 30 godzin: samodzielne rozwiązywanie ćwiczeń na platformie Moodle i konsultacje
0,5 punktu - 15 godzin: przygotowanie do zaliczenia | W cyklu 2022/23_Z: 1,5
1 punkt = 30 godz. udział w zajęciach
0,5 pkt. = 15 godz. przygotowanie do zajęć, lekturę wskazanych tekstów naukowych, ćwiczenia na platformie Moodle |
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
W01
Student zna podstawowe terminy z zakresu kultury języka.
W02
Student zna zasady poprawności i grzeczności językowej.
U01
Student umie wskazać, klasyfikować i poprawić błędy językowe.
U02
Student potrafi poprawnie zbudować dłuższą wypowiedź usną i pisemną.
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą student definiuje podstawowe terminy z zakresu kultury języka, podaje przykłady i potrafi zastosować je do analizy tekstu.
Na ocenę dobrą student definiuje podstawowe terminy z zakresu kultury języka i podaje przykłady.
Na ocenę dostateczną student definiuje podstawowe terminy z zakresu kultury języka.
Na ocenę bardzo dobrą student wymienia i omawia zasady poprawności i grzeczności językowej oraz potrafi jej zastosować.
Na ocenę dobrą student wymienia i zasady poprawności i grzeczności językowej oraz potrafi jej zastosować.
Na ocenę dostateczną student wymienia niektóre zasady poprawności i grzeczności językowej.
Na ocenę bardzo dobrą student wskazuje, klasyfikuje i poprawia wszystkie błędy językowe we wskazanym tekście.
Na ocenę dobrą student wskazuje, klasyfikuje i poprawia większość błędów językowych we wskazanym tekście.
Na ocenę dostateczną student wskazuje, klasyfikuje i poprawia wybrane błędy językowe.
Na ocenę bardzo dobrą student samodzielnie tworzy wypowiedź pisemną i ustną zgodnie z zasadami poprawności językowej.
Na ocenę dobrą student tworzy wypowiedź pisemną i ustną zgodnie z zasadami poprawności językowej z pomocą poradników językowych.
Na ocenę dostateczną student tworzy w większości poprawną wypowiedź pisemną i ustną (dopuszczalne nieliczne błędy), korzysta z pomocy słowników i poradników językowych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: