Zarządzanie wizerunkiem firmy WH-KU-SP-II-2-ZarzWi
Na zajęciach student zdobywa wiedzę z z zakresu szeroko pojętego brandingu, czyli budowania wizerunku i świadomości marki; omówione zostaną zagadnienia związane z wizerunkiem firmy, człowieka, instytucji kultury, miasta i regionu; zastanowimy się również nad pytaniem, czy polskie instytucje kultury wykorzystują narzędzia , związane z procesem budowania wizerunku i świadomości marki; Podjęte zostaną również tematy związane z personal i employer brandingiem; przeanalizowane zostaną case'y, dotyczące marek, które odniosły sukces na rynku, dzięki świadomie zbudowanemu wizerunkowi i takich, które poniosły porażkę;
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po semestrze zajęć:
- Ma szczegółową wiedzę na temat budowania tożsamości, wizerunku, świadomości marki oraz zarządzania wizerunkiem firmy;
- Posiada znajomość narzędzi, potrzebnych do przygotowania różnego rodzaju imprez kulturalnych;
- Potrafi pracować w zespole osób, które mają przeanalizować studium przypadku lub przygotować autorski grupowy projekt, wnosząc swój wkład do realizowanego zadania;
3 punkty ECTS
30 h - uczestnictwo w zajęciach
60 h - praca własna studenta (przygotowywanie prezentacji na wybrany temat, udział w konsultacjach, aktywny udział podczas zajęć w przygotowaniach projektu - case study).
Opis ECTS:
udział w zajęciach 30= 1 ECTS
case study podczas zajęć 30= 1 ECTS
przygotowanie prezentacji i eseju na zaliczenie 30=1 ECTS
suma 90 g= 3 ECTS
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć (na ocenę) odbywa się na podstawie aktywności na zajęciach, obecności oraz przygotowania prezentacji oraz eseju na zadany temat.
Student/studentka:
- na ocenę 2 (ndst) nie potrafi w najprostszy sposób przedstawić podstawowych zagadnień związanych z przedmiotem
- Na ocenę dst (3) Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę szczegółową z zakresu upowszechniania kultury oraz metod i warunków animacji życia kulturalnego i zarządzania kulturą (KU2_W07)
oraz umie samodzielnie pozyskiwać informacje z różnych źródeł (KU2_U02).
- Na ocenę db (4) Student musi znać to, co na ocenę dst (3) plus musi umieć samodzielnie selekcjonować informacje i źródła (KU2_U04) oraz potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i zdolności komunikacyjne (KU2_K03).
- Na ocenę bdb (5) Student musi wykazywać się wiedzą z tego, co na na ocenę db (4) plus jest aktywnym świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury (KU2_K08).
Literatura
Olins W., O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004:
rozdziały: I-Dlaczego marki są ważne dla klientów
III- Skąd się wzięły marki i co się stało, gdy dojrzały
V - Marki na arenie globalnej
VI- Dlaczego marki są ważne wewnątrz firm
VIII - Branding narodowy
IX - Jak zbudować i utrzymać markę
Olins W., Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009, w tym rozdziały:
I - Widoczność marek
II - Architektura marki
III - Dlaczego i kiedy wprowadzać branding
IV - Marka jako bogactwo korporacyjne
V - Budowanie programu brandingu
Hereźniak M., Marka narodowa, PWE 2011, w tym rozdziały:
I - Kraje jako marki
II - Marka narodowa a marka korporacyjna
V- Jak budować marki narodowe
Vi - Budowanie polskiej marki narodowej
Healey M., Czym jest branding, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2009, w tym rozdziały:
Czym jest branding?
Do kogo należy marka?
Proces rozwoju marki
Opowieść i marce, doświadczenie i emocje
Wartość marki
Mistewicz E., Marketing narracyjny, Wydawnictwo Helion, 2011, w tym rozdziały:
I - Opowiedz albo nie przeszkadzaj
II - Opowiedz mi o swojej firmie
III - Opowiedz mi swoją historię
Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2012
Stączek M., Storytelling, Wydawnictwo: EdisonTeam.pl, Warszawa 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: