Marketing w kulturze WH-KU-SP-I-2-MarKult
Na zajęciach student zdobywa wiedzę z zakresu szeroko pojętego marketingu w kulturze oraz różnic między marketingiem kultury a marketingiem stosowanym na rynku biznesowym; podczas zajęć omówione zostaną najważniejsze strategie marketingowe oraz narzędzia marketingowe wykorzystywane na rynku kultury; zdefiniowane zostaną m.in.: pojęcie marketingu mix. analizy marketingowej, komunikacji marketingowej, marketingu relacji, budowania wizerunku; omówione zostaną przykłady zastosowania instrumentów marketingu przez polskie instytucje kultury.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po semestrze zajęć:
- Ma szczegółową wiedzę na temat wykorzystania narzędzi marketingowych na rynku kultury;
- Posiada znajomość narzędzi, potrzebnych do przygotowania kampanii promocyjnych, wizerunkowych, społecznych etc.
- Potrafi pracować w zespole osób, które mają przeanalizować studium przypadku lub przygotować autorski grupowy projekt, wnosząc swój wkład do realizowanego zadania;
4 punkty ECTS
60 h 2 ECTS - uczestnictwo w zajęciach
30 h 1 ECTS - praca własna studenta (przygotowywanie prezentacji na wybrany temat, udział w konsultacjach, aktywny udział podczas zajęć)
30 h 1 ECTS- przygotowanie projektów zaliczeniowych
suma 120h = 4 ECTS
Literatura
Kotler O. (1999), Kotler o marketing, Jak kreować i opanowywać rynki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
Kotler O. (2005), Marketing, Wydawnictwo Rebis, Poznań.
Obłój K. (1998), Strategia organizacji, PWE, Warszawa.
Podstawka K. (1997), Marketing praktyczny, Kluczowe elementy, Promar, Rzeszów.
Hagoort G. (1998) Przedsiębiorczość w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.
Drucker P.(2005), Praktyka zarządzania, MT Biznes, Warszawa.
Ollins W.(2010), Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa
Hereźniak M (2010), Marka narodowa, PWE, Warszawa
Zarządzanie w kulturze, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, t.IV
Nowacka A., Nowacki R., Podstawy marketingu, Wydawnictwo Difin, Warszawa, 2009
Dussel M., Marketing w praktyce, Wydawnictwo BC.edu, Warszawa 2009
Stawarz, Content marketing po polsku, PWN, 2017
J. Falls, E. Deckers, Media społecznościowe bez ściemy, Onepress, 2013
P. Tkaczyk, Zakamarki marki, Wydawnictwo Helion, 2011
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: