Analiza przekazów perswazyjnych (reklama, kino, polityka) WH-KU-M-II-APP
Celem przedmiotu jest zwrócenie uwagi studentów na zagadnienia dotyczące sposobów, w jaki budowany jest przekaz perswazyjny, w tym przede wszystkim na chwyty retoryczne, emocje oraz aspekty psychologiczne. Studenci będą analizować teksty poświęcone zagadnieniom perswazji w ujęciu historycznym oraz badania dotyczące kultury współczesnej oraz życia społecznego.
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna w pogłębionym stopniu najważniejsze pojęcia dotyczące perswazji oraz różnic między perswazją i manipulacją; potrafi analizować krytycznie teksty kultury i wskazywać techniki manipulacji.
Potrafi samodzielnie planować i realizować proces dokształcania się i doskonalenia w oparciu o wcześniejsze doświadczenie edukacyjne, wskazówki wykładowcy oraz lektury obowiązkowe i rozszerzające.
Jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas realizacji zajęć przy planowaniu swej działalności badawczej i zawodowej, odpowiadając na zapotrzebowania społeczne i kierując się szeroko rozumianym interesem publicznym.
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe, w oparciu o dyskusję na zajęciach prowadzoną na podstawie polecanych lektur oraz debaty (przygotowanie w ramach pracy domowej; debata przypominająca debatę oksfordzką będzie elementem zaliczenia przedmiotu, ocena koleżeńska).
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: