Zarządzanie wizerunkiem firmy WH-KU-M-II-1-ZarzWiF
Na zajęciach student zdobywa wiedzę z z zakresu szeroko pojętego brandingu, czyli budowania wizerunku i świadomości marki; omówione zostaną zagadnienia związane z wizerunkiem firmy, człowieka, instytucji kultury, miasta i regionu; zastanowimy się również nad pytaniem, czy polskie instytucje kultury wykorzystują narzędzia , związane z procesem budowania wizerunku i świadomości marki; Podjęte zostaną również tematy związane z personal i employer brandingiem; przeanalizowane zostaną case'y, dotyczące marek, które odniosły sukces na rynku, dzięki świadomie zbudowanemu wizerunkowi i takich, które poniosły porażkę;
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Podczas zdalnego nauczania zaliczenie zajęć (na ocenę) odbywa się na podstawie przygotowania zadań na poszczególne zajęcia. Prace te zostaną przesłane umailem lub z wykorzystaniem Platformy Moodle do 11 czerwca.
Literatura
Olins W., O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004:
rozdziały: I-Dlaczego marki są ważne dla klientów
III- Skąd się wzięły marki i co się stało, gdy dojrzały
V - Marki na arenie globalnej
VI- Dlaczego marki są ważne wewnątrz firm
VIII - Branding narodowy
IX - Jak zbudować i utrzymać markę
Olins W., Podręcznik brandingu, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2009, w tym rozdziały:
I - Widoczność marek
II - Architektura marki
III - Dlaczego i kiedy wprowadzać branding
IV - Marka jako bogactwo korporacyjne
V - Budowanie programu brandingu
Hereźniak M., Marka narodowa, PWE 2011, w tym rozdziały:
I - Kraje jako marki
II - Marka narodowa a marka korporacyjna
V- Jak budować marki narodowe
Vi - Budowanie polskiej marki narodowej
Healey M., Czym jest branding, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa 2009, w tym rozdziały:
Czym jest branding?
Do kogo należy marka?
Proces rozwoju marki
Opowieść i marce, doświadczenie i emocje
Wartość marki
Mistewicz E., Marketing narracyjny, Wydawnictwo Helion, 2011, w tym rozdziały:
I - Opowiedz albo nie przeszkadzaj
II - Opowiedz mi o swojej firmie
III - Opowiedz mi swoją historię
Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y? Wydawnictwo Edgard, Warszawa 2012
Stączek M., Storytelling, Wydawnictwo: EdisonTeam.pl, Warszawa 2014
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: