Praca animatora w grupach wielokulturowych WH-KU-M-II-1-PrAnGW
Studenci poznają podstawowe zagadnienia związane z komunikacją międzykulturową. Poznają narzędzia pracy w grupie oraz dowiedzą się, jak skonstruować warsztat psychoedukacyjny dla grupy wielokulturowej uwzględniający jej specyfikę i nastawiony na rozwijanie dialogu międzykulturowego.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Zna zasady upowszechniania kultury, metody animacji życia kulturalnego oraz zarządzania kulturą. Rozumie warunki organizacyjne, ekonomiczne oraz prawne funkcjonowania instytucji kultury.
Zna podstawowe pojęcia z zakresu językoznawstwa, teorii komunikacji i kultury języka. Rozumie znaczenie języka jako narzędzia interpretacji rzeczywistości.
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznej analizy oraz interpretacji różnych wytworów i tekstów kultury, ich oddziaływania społecznego oraz miejsca w procesach historyczno-kulturowych.
Jest gotów do wypełniania swoich zobowiązań społecznych poprzez działanie na sposób przedsiębiorczy z nastawieniem na rozwój i upowszechnianie kultury, wykazując troskę o szeroko rozumiany interes publiczny.
Kryteria oceniania
Praca indywidualna, praca w grupie, praca w parach, aktywne metody pracy warsztatowej. Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Komunikacja interkulturowa : wprowadzenie / Weronika Wilczyńska, Maciej Mackiewicz, Jarosław Krajka ; Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Komunikacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej : studium z pogranicza polsko-litewsko-białorusko-ukraińskiego / Mirosław Sobecki.
Podręcznik trenera : praktyka prowadzenia szkoleń / Sławomir Jarmuż, Tomasz Witkowski.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: