Komunikacja międzykulturowa w praktyce zawodowej WH-KU-M-II-1-KomMie
Celem zajęć jest przybliżenie studentom cech wspólnych i różnic w funkcjonowaniu w biznesowym środowisku międzynarodowym, wynikających ze specyfiki działania samego przedsiębiorstwa/firmy, jak i z określonych determinant kulturowych reprezentowanych przez poszczególnych przedstawicieli określonych kultur, będących pracownikami jednej firmy.
W ramach zajęć omówione zostaną następujące tematy:
1. Określenie, czym są relacje kulturowe i od czego zależy ich jakość
2. Stereotypy i uprzedzenia a komunikacja w firmie
3. Wartości kulturowe a funkcjonowanie firmy międzynarodowej
4. Zarządzanie wielokulturowością w firmie
W cyklu 2022/23_Z:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z podstawowymi praktykami funkcjonowania w środowisku biznesowym, składającym się z przedstawicieli wielu kultur. Podczas zajęć student zapozna się z podstawowymi znaczeniami i różnicami w rozumieniu symboli kulturowych, wykorzystywanych w praktyce zawodowej, mających wpływ na jakość komunikacji w zespole interdyscyplinarnym i międzynarodowym. Celem zajęć jest przybliżenie studentom cech wspólnych i różnic w funkcjonowaniu w biznesowym środowisku międzynarodowym, wynikających ze specyfiki działania samego przedsiębiorstwa/firmy, jak i z określonych determinant kulturowych reprezentowanych przez poszczególnych przedstawicieli określonych kultur, będących pracownikami jednej firmy. |
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student:
- Zna w pogłębionym stopniu najważniejsze pojęcia, teorie i zasady postępowania dotyczące komunikacji międzykulturowej w środowisku biznesowym (KU2_W09);
-jest gotów do uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej i komunikacji międzykulturowej w pracy (KU2_K02)
-potrafi zainicjować i prowadzić debatę na tematy z zakresu komunikacji międzykulturowej i odnosząc się do aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych (KU2_U05)
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe, kształtujące.
Bdb: Zna w pogłębionym stopniu najważniejsze pojęcia, teorie i zasady postępowania dotyczące komunikacji międzykulturowej w środowisku biznesowym; jest gotów do uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej i komunikacji międzykulturowej w pracy; potrafi zainicjować i prowadzić debatę na tematy z zakresu komunikacji międzykulturowej i odnosząc się do aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych
Db: zna w dobrym stopniu najważniejsze pojęcia, teorie i zasady postępowania dotyczące komunikacji międzykulturowej w środowisku biznesowym; jest gotów w satysfakcjonującym stopniu do uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej i komunikacji międzykulturowej w pracy; potrafi, przy wsparciu, zainicjować i prowadzić debatę na tematy z zakresu komunikacji międzykulturowej i odnosząc się do aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych
Dst: Zna w niewielkim stopniu najważniejsze pojęcia, teorie i zasady postępowania dotyczące komunikacji międzykulturowej w środowisku biznesowym; jest dostatecznie gotów do uznania znaczenia zdobytej wiedzy dla rozwiązywania poznawczych i praktycznych problemów oraz mierzenia się z wyzwaniami wynikającymi z uwarunkowań aktualnej rzeczywistości społeczno-kulturowej i komunikacji międzykulturowej w pracy; nie potrafi samodzielnie w pełni zainicjować i prowadzić debatę na tematy z zakresu komunikacji międzykulturowej i odnosząc się do aktualnych zjawisk i procesów społeczno-kulturowych
Ndst: nie opanował wiedzy i umiejętności opisanych w przedmiotowych efektach uczenia się
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. Danuta Glondys, Małgorzata Bednarczyk, Komunikacje międzykulturowa, albo lepiej nie wychodź z domu, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2020
2. Jerzy Mikułowski- Pomorski, Komunikacja międzykulturowa. Wprowadzenie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, 1999
3. red. Urszula Kusiło, Polifonia, dialog i zderzenie kultur. Antologia tekstów z komunikacji międzykulturowej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2007
https://www.ejournals.eu/pliki/art/11141/
W cyklu 2022/23_Z:
1. Sowa-Behtane E., Relacje międzykulturowe, Wydawnictwo WAM, Kraków 2016 |
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: