Integracyjne projekty społeczno-kulturalne WH-KU-M-II-1-IntProj
Celem zajęć jest przygotowanie studentek_ów do świadomego i kompetentnego angażowania się w inicjatywy o charakterze integracyjnym na płaszczyźnie międzykulturowej, a także wykształcenie umiejętności i kompetencji przydatnych do podjęcia pracy w instytucjach (publicznych oraz z tzw. trzeciego sektora) działających w tym zakresie, wreszcie - wykształcenie odpowiedniej wrażliwości międzykulturowej kluczowej przy samodzielnym projektowaniu i inicjowaniu tego typu działań. W trakcie zajęć zaproszeni goście - aktywiści/stki, działacze/ki społeczni/e, przedstawiciele/ki wybranych organizacji wspierających migrantów oraz grupy zagrożone wykluczeniem, a także artyści/tki angażujący/e rożne grupy społeczne projekty - podzielą się ze studentami/kami swoimi doświadczeniami i przemyśleniami w kwestii efektywnych i odpowiedzialnych działań o charakterze integracyjnym. Podczas zajęć poruszana będzie również problematyka społecznej odpowiedzialności organizacji biznesowej. Integralną częścią zajęć są wyjścia tematyczne, podczas których studenci spotkają się z działami kultury, poznają praktyczne aspekty organizowania przedsięwzięć integrujących społeczności lokalne, włączające nie tylko emigrantów, ale także przedstawicieli innych grup społecznych, w tym zagrożonych wykluczeniem społecznym.
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu kursu student_ka:
- zna podstawowe problemy i wyzwania, z jakimi trzeba się mierzyć w ramach zaangażowania w inicjatywy o celach integracyjnych (KU2_W09);
- rozumie złożoność i wielowymiarowość procesu integracyjnego oraz znaczenie, jaką ma integracja na poziomie społecznym i kulturowym (KU2_K05);
- potrafi zdiagnozować potrzeby i oczekiwania docelowej grupy odbiorców inicjatyw o charakterze integracyjnym oraz trafnie na nie odpowiedzieć przy projektowaniu odpowiednich rozwiązań (KU2_U08);
- jest gotów_owa wykorzystać wiedzę zdobytą podczas zajęć do samodzielnego inicjowania działań o charakterze integracyjnym na poziomie międzykulturowym (KU2_K05)
Kryteria oceniania
Ocenianie ciągłe, kształtujące.
Bdb: w stopniu bardzo drobnym opanował rozumienie problemów i wyzwań, z jakimi mierzą się organizatorzy projektów kulturalnych dotyczących integracji; rozumie złożoność procesu integracji społecznej i jej wielowymiarowość; potrafi bardzo dobrze zbadać potrzeby społeczne w tym obszarze; wykazuje się pomysłowością i aktywnością oraz zaangażowaniem podczas zajęć;
Bd: w stopniu drobnym opanował rozumienie problemów i wyzwań, z jakimi mierzą się organizatorzy projektów kulturalnych dotyczących integracji; rozumie do pewnego stopnia proces integracji społecznej i jej wielowymiarowość; potrafi bardzo dobrze zbadać potrzeby społeczne w tym obszarze; wykazuje się aktywnością podczas zajęć;
Dst: w stopniu dostatecznym opanował rozumienie problemów i wyzwań, z jakimi mierzą się organizatorzy projektów kulturalnych dotyczących integracji; rozumie w niewielkim stopniu proces integracji społecznej i jej wielowymiarowość; potrafi zbadać niektóre potrzeby społeczne w tym obszarze; wykazuje się niewielką aktywnością podczas zajęć;
Ndst: nie opanował zakładanych przedmiotowych efektów uczenia się
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
http://www.animacja.kulturalna.us.edu.pl/biblioteka/Projekty_kulturalne_.pdf
https://poradnik.ngo.pl/prowadzenie-projektow-zarzadzanie-ngo
https://poradnik.ngo.pl/wspolpraca-ngo-z-administracja
https://poradnik.ngo.pl/wspolpraca-ngo-z-biznesem-csr
https://www.parp.gov.pl/storage/publications/pdf/2015_csr_dobrepraktyki.pdf
Uwagi
W cyklu 2022/23_Z:
Elementem zaliczenia zajęć jest udział w obowiązkowych wyjściach tematycznych. Wyjścia mogą być realizowane poza godzinami wyznaczonych zajęć (związane jest to z dostępnością ekspertów), terminy zostaną podane z wyprzedzeniem. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: