Design w kulturze - promocja i percepcja WH-KU-M-II-1-DesKult
Przedmiot prezentuje zjawiska związane z promocją i percepcją
wzornictwa w kulturze. Student poznaje zjawiska percepcji kolorów oraz
układu w projektowaniu graficznym. Poruszone zostaną zagadnienia
spójności w budowaniu wizerunku za pomocą grafiki oraz 7 punktów odbioru
komunikatu. Kurs prezentuje również kwestie związane z promocją designu
3D w mediach społecznościowych oraz jego roli w kreowaniu wizerunku.
Omówione zostaną zagadnienia stylizacji za pomocą wzornictwa i jej
udział w komercjalizacji kultury wzornictwa. Przedmiot porusza globalnie
zagadnienia z kręgu kultury designu zarówno 2D jak i 3D. Za przykłady posłużą kanały social media, kampanie marketingowe i branding firm oraz pojawianie się wzornictwa w stylizacjach, sesjach zdjęciowych oraz filmach i serialach.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KU2_W09 Zna w pogłębionym stopniu najważniejsze pojęcia, teorie i
zasady postępowania zgodnie z obszarem badań teorii i krytyki designu
realizowanego w ramach modułu kształcenia.
KU2_U08 Potrafi samodzielnie planować i realizować proces
dokształcania się i doskonalenia kompetencji zawodowych, a
także inspirować i organizować proces uczenia się innych osób,
wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach realizowanego
modułu kształcenia w zakresie wzornictwa
KU2_K05 Jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych
podczas realizacji modułu design przy
planowaniu swej działalności badawczej i zawodowej,
odpowiadając na zapotrzebowania społeczne i kierując się
szeroko rozumianym interesem publicznym.
OPIS ECTS - 3 ECTS = 90h
1 ECTS - uczestnictwo w zajęciach
1 ECTS - lektura
1 ECTS - przygotowanie do zajęć i zaliczenia
Kryteria oceniania
METODY OCENIANIA
Aktywność na zajęciach
Obecność na zajęciach (3 nieobecności)
Zaliczenie ustne
KRYTERIA OCENIANIA
na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące promocji designu, ma uporządkowaną wiedzę; zna i rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury.
na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące promocji designu, ma nieuporządkowaną wiedzę; zna i w większości rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury..
na ocenę DST - student podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu promocji designu, ma nieuporządkowaną wiedzę; pobieżnie zna i częściowo rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury..
na ocenę NDST - student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu promocji designu, brakuje mu podstaw by określić mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury.
Literatura
A. Benedikt, Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004.
D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2003.
J. P. Jones, Jak działa reklama? Gdańsk 2004.
E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2003
Charlotte Fiell, Peter Fiell, Design. Historia Projektowania, Arkady: Warszawa 2015.
Irma Kozina, Polski Design, SBM: Katowice 2014.
UZUPEŁNIAJĄCO WE FRAGMENTACH
O. C. Ferrell, M. D. Hartline, Marketing Strategies, Mason 2008
D. Power, J. Jansson, Constructing brands from the outside? Brand channels, cyclical cluster and global circuits [w:] Brands and Branding Geographies, red. A. Pike, Chaltenham 2011, s. 158-162.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: