Design w kulturze - promocja i percepcja WH-KU-M-II-1-DesKul
Przedmiot prezentuje zjawiska związane z promocją i percepcją
wzornictwa w kulturze. Student poznaje zjawiska percepcji kolorów oraz
układu w projektowaniu graficznym. Poruszone zostaną zagadnienia
spójności w budowaniu wizerunku za pomocą grafiki oraz 7 punktów odbioru
komunikatu. Kurs prezentuje również kwestie związane z promocją designu
3D w mediach społecznościowych oraz jego roli w kreowaniu wizerunku.
Omówione zostaną zagadnienia stylizacji za pomocą wzornictwa i jej
udział w komercjalizacji kultury wzornictwa. Przedmiot porusza globalnie
zagadnienia z kręgu kultury designu zarówno 2D jak i 3D. Za przykłady posłużą kanały social media, kampanie marketingowe i branding firm oraz pojawianie się wzornictwa w stylizacjach, sesjach zdjęciowych oraz filmach i serialach.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: fakultatywny ograniczonego wyboru | W cyklu 2019/20_L: obowiązkowy |
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022/23_L: | W cyklu 2019/20_L: |
Efekty kształcenia
KU2_W09 Zna w pogłębionym stopniu najważniejsze pojęcia wzornicze, teorie i
zasady postępowania zgodnie z obszarem badań teorii i krytyki designu
realizowanego w ramach modułu kształcenia.
KU2_U08 Potrafi samodzielnie planować i realizować proces
dokształcania się w dziedzinie designu i doskonalenia kompetencji zawodowych, a także inspirować i organizować proces uczenia się innych osób,
wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach realizowanego
modułu kształcenia w zakresie wzornictwa
KU2_K05 Jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych
podczas realizacji modułu design przy
planowaniu swej działalności badawczej i zawodowej,
odpowiadając na zapotrzebowania społeczne i kierując się
szeroko rozumianym interesem publicznym.
Kryteria oceniania
KRYTERIA OCENIANIA
na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące promocji designu, ma uporządkowaną wiedzę; zna i rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury.
na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące promocji designu, ma nieuporządkowaną wiedzę; zna i w większości rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury..
na ocenę DST - student podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu promocji designu, ma nieuporządkowaną wiedzę; pobieżnie zna i częściowo rozumie mechanizmy i strategie marketingowe oraz pojawianie się wzornictwa w sferze szeroko pojętej kultury.
Praktyki zawodowe
n/d
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: