Analiza przekazów perswazyjnych (reklama, kino,polityka) WH-KU-M-II-1-AnPrzPr
1. Zagadnienie perswazji werbalnej
2. Język reklamy
3. Retoryka obrazu. Reklama wizualna i komunikacja kampanii społecznych
4. Perswazja w kazaniach i homiliach
5. Sztuka i propaganda – malarstwo socrealistyczne – polskie, radzieckie, również plakat
6. Perswazja w architekturze
7. Elementy perswazji w kinie II RP
8. Elementy perswazji w kinie PRL
9. Propaganda w Polskiej Kronice Filmowej
10. Polskie plakaty wyborcze - analiza semiotyczna
11. Elementy języka polityki (expose, język debat, wypowiedzi medialne)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Opis ECTS - 2 pkt.
udział w ćwiczeniach - 30 godz.
przygotowanie do ćwiczeń - 20 godz.
konsultacje - 10 godz.
suma godzin: 60 godz.
Kryteria oceniania
Na ocenę ndst.:
- ma więcej niż dwie nieusprawiedliwione nieobecności
- nie realizuje wymagań na ocenę dst.
Na ocenę dst.:
- ma nie więcej niż dwie nieusprawiedliwione nieobecności
- uczestniczy w zajęciach jako aktywny słuchacz
- zalicza kolokwia z wynikiem ok. 60% punktów
Na ocenę dst. + :
- ma nie więcej niż dwie nieusprawiedliwione nieobecności
- uczestniczy w zajęciach jako aktywny słuchacz
- zalicza kolokwia z wynikiem ok. 70% punktów
Na ocenę db.:
- ma nie więcej niż dwie nieusprawiedliwione nieobecności
- aktywnie uczestniczy w zajęciach
- zalicza kolokwia z wynikiem ok. 80% punktów
Na ocenę db. +:
- ma nie więcej niż dwie nieusprawiedliwione nieobecności
- aktywnie uczestniczy w zajęciach
- zalicza kolokwia z wynikiem ok. 85% punktów
Na ocenę bdb.:
- ma nie więcej niż dwie nieusprawiedliwione nieobecności
- aktywnie uczestniczy w zajęciach
- zalicza kolokwia z wynikiem ok. 90% punktów
Literatura
Literatura:
1. S. Barańczak, Czytelnik ubezwłasnowolniony, [w:] Odbiorca ubezwłasnowolniony. Teksty o kulturze masowej i popularnej, Wrocław 2017.
2. Piotr H. Lewański, Teoretyczne podstawy perswazji, Retoryka reklamy, [w:] Retoryka reklamy, Wrocław 1999
3. E. Szczęsna, Oblicza sterowania. O perswazji w sztukach wizualnych, „Załącznik Kulturoznawczy” 2018
4. I. Kępka, Językowe środki perswazji w polskich kazaniach katolickich od oświecenia do czasów współczesnych: na wybranych przykładach, „Język – Szkoła – Religia” 4, 152-161.
5. J. Studzińska, Treść i forma w malarstwie polskiego socrealizmu, [w:] Socrealizm w malarstwie polskim
6. D. Sudjic, Krajobrazy władzy, Stwarzanie narodu, [w:] Kompleks gmachu. Architektura władzy, A. Rasmus-Zgorzelska, Warszawa 2015
7. Z. Smełka-Leszczyńska, Plakat wyborczy jako przedmiot badań [w:] Usunąć do 30 dni. Semiotyka polskich plakatów wyborczych, Warszawa 2020
8. B. Kampka, Perswazja w języku polityki, Warszawa 2009
Filmografia:
H. Szaro, Zew morza (1927)
R. Ordyński, Pan Tadeusz (1928)
J. Kawalerowicz, Celuloza (1953)
L. Buczkowski, Przygoda na Mariensztacie (1953)
Analiza wybranych kronik z lat 40., 50., i 70.
W cyklu 2021/22_L:
Literatura: 1. S. Barańczak, Czytelnik ubezwłasnowolniony, [w:] Odbiorca ubezwłasnowolniony. Teksty o kulturze masowej i popularnej, Wrocław 2017. Filmografia: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: