Podstawy projektowania graficznego WH-KU-M-I-2-PodProj
Współcześnie, żyjemy otoczeni znakami sygnetami, które są jedną z wielu form przekazu wizualnego, obok obrazów realistycznych, schematycznych, znaków symbolicznych, naukowych, sygnatur, emblematów, sygnałów i wreszcie samego pisma. Komunikacja przy udziale obrazu, analogicznie jak języka, polega na analizie, planowaniu, organizowaniu i rozwiązywaniu problemów. Dlatego, chcą skutecznie porozumiewać się przy użyciu tej formy wypowiedzi musimy ją poznać, potem nauczyć się jej zasad, po to by w efekcie ją zrozumieć. Student, w trakcie trwania konwersatorium, przyswaja wskazane wyżej etapy komunikacji wizualnej, rozpoczynając od przyswojenie jej podstawowych elementów (punktu, linii, kształtu, płaszczyzny); następnie prymarnych znaków (kwadratu, trójkąta, koła, strzały, krzyża); wreszcie zależności między nimi i zasad ich wiązania. Przyswojona ogólna wiedza w zakresie grafiki projektowej i kompleksowej natury znaku sygnetu, następnie utrwalana jest poprzez wdrażanie jej w proces twórczy: począwszy od etapu generowania pomysłu, projektowania, konsultowania, poprzez realizację, na prezentacji finalnego projektu kończąc. Student, w trakcie kolejnych faz opracowania konkretnego logo, posługuje się poznaną terminologią, uczy się poprawnie uzasadniać artystyczne wybory, oceniać własne i kolegów projekty oraz przewidywać praktyczne zastosowanie zdobywanej wiedzy i projektowych umiejętności w planowanej aktywności zawodowej. Wskazane w opisie elementy komunikacji wizualnej przygotowują go do ich właściwego rozumienia, a z biegiem czasu również rozumienia przy udziale zmysłu wzroku. Albert Einstein stwierdził: "słowo pisane czy mówione, w ogóle język, zdaje się bez znaczenia w mechanizmie moich procesów myślowych. To obrazy, mniej lub bardziej klarowne, pojawiające się i łączące ze sobą na każde życzenie, stanowią zasadnicze elementy myślenia".
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student kończąc konwersatorium:
Efekty przedmiotowe związane z KU1_W10 - zna podstawowe pojęcia i teorie z zakresu projektowania graficznego.
Efekty przedmiotowe związane z KU1_U10 - potrafi samodzielnie wykonać znak graficzny, wykorzystując wiedzę teoretyczną na temat procesu projektowania graficznego.
Efekty przedmiotowe związane z KU1_K06 - jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas projektowania graficznego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego.
Kryteria oceniania
Student otrzymuje ocenę:
5 - zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu projektowania znaku graficzne; potrafi samodzielnie wykonać znak graficzny (w trzech jego wersjach), wykorzystując wiedzę teoretyczną na temat procesu projektowania graficznego; jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas projektowania graficznego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego;
4 - zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu projektowania znaku graficzne; potrafi samodzielnie wykonać znak graficzny (w dwóch jego wersjach), wykorzystując wiedzę teoretyczną na temat procesu projektowania graficznego; nie jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas projektowania graficznego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego;
3 - zna podstawowe pojęcia i zasady z zakresu projektowania znaku graficzne; potrafi samodzielnie wykonać znak graficzny (w jednej wersji), wykorzystując wiedzę teoretyczną na temat procesu projektowania graficznego; nie jest gotów do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas projektowania graficznego przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego;
2 – nie zna podstawowych pojęć i zasad z zakresu projektowania graficznego; nie potrafi samodzielnie wykonać znak graficzny; nie potrafi doskonalić kompetencji zawodowych; nie jest gotów do planowania swojej działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: