Antropologia i socjologia muzyki współczesnej WH-KU-M-I-2-AntrMuz
- https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=15973 (w cyklu 2022/23_Z)
Kurs ma charakter wstępu do debatu wokół muzyki XX i XXI wieku. Główne zagadnienia będą dotyczały problemu dwóch tradycji w muzyce, klasyczna oraz popularna, ich współczesne negacje oraz próby ich pogodzenia (m.in. związki muzyki rozrywkowej i poważnej). Poprzez twórczość muzyczną i dzieła krytyczne autorów jak Th. W. Adorno, P. Boulez, J. Cage, B. Eno, F. Zappa i wielu innych analizujemy przejawy komercji w muzyce, wpływ nowych technologii na twórców muzyki poważnej, muzykę elektroniczną i elektroakustyczną, socjologiczną rolę rożnych rodzajów muzyki (m.in. muzyka poważna, jazz, etno, rock) w kulturze współczesnej.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2020/21_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2021/22_Z: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2022/23_Z: E-Learning (pełny kurs) |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/21_Z: | W cyklu 2022/23_Z: |
Efekty kształcenia
Student(ka) zna podstawowe pojęcia, teorie i praktyki muzyczne od początku XX wieku do dzisiaj, wymienia najważniejszych teoretyków, artystów i utwory oraz definiuje style i gatunki muzyczne, które charakteryzują muzykę współczesną (KU1_W10). Student(ka) potrafi dyskutować, poddać krytyce pisma teoretyczne na temat muzyki XX i XXI wieku z punktu widzenia antropologicznego i socjologicznego wykorzystując wiedzę zdobytą w ramach zajęć, interpretują samodzielnie muzyki otaczającego go/jej w życiu codziennym (KU1_U10). Student(ka) jest gotowy/a do zastosowania wiedzy i umiejętności zdobytych podczas zajęć przy planowaniu działalności zawodowej i aktywności na rzecz środowiska społecznego (KU1_K06).
Kryteria oceniania
Na ocenę bardzo dobrą:
Student(ka) wymienia i objaśnia podstawowe pojęcia, teorie i praktyki muzyczne od początku XX wieku do dzisiaj, wymienia najważniejszych teoretyków, artystów i utwory oraz rozpoznaje i definiuje style i gatunki muzyczne, które charakteryzują muzykę współczesną; potrafi prowadzić głęboką dyskusję na temat pism teoretycznych analizowanych na zajęciach.
Na ocenę dobrą:
Student(ka) zna podstawowe pojęcia, teorie i praktyki muzyczne od początku XX wieku do dzisiaj, zna lektury i zagadnienia analizowane na zajęciach; potrafi streścić pisma teoretyczne analizowane na zajęciach.
Na ocenę dostateczną:
Student(ka) kojarzy na poziomie ogólnym pojęcia, teorie i praktyki muzyczne od początku XX wieku do dzisiaj, wymienia najważniejszych teoretyków, artystów i utwory oraz rozpoznaje i definiuje style i gatunki muzyczne, które charakteryzują muzykę współczesną; rozumie pisma teoretyczne analizowane na zajęciach, ale nie potrafi prowadzić dyskusji na ich temacie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: