Antropologia codzienności WH-KU-II-1-AntrCodz
Celem ćwiczeń jest charakterystyka współczesnej kultury z perspektywy doświadczenia codziennego. Proponowane lektury jak i prowadzone na zasadzie dialogu otwarte dyskusje kształcą umiejętności refleksyjnego oraz krytycznego spojrzenie na otaczający studentów świat i wypracowują metodologiczne uzasadnione podejście do doświadczanych sytuacji oraz kontekstów życia codziennego. W ten sposób zajęcia pomogą studentom w wypracowywaniu nie tylko społecznej wyobraźni ale również stanowić będą pomoc w refleksyjnym uczestnictwie w kulturze oraz kształtowaniu sprawczego nastawienia do różnych kontekstów życia.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
W cyklu 2021/22_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2022/23_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2023/24_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy | W cyklu 2019/20_L: E-Learning (pełny kurs) | W cyklu 2020/21_L: E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/22_L: | W cyklu 2020/21_L: | W cyklu 2023/24_L: | W cyklu 2019/20_L: | W cyklu 2022/23_L: |
Efekty kształcenia
EW – Student zna współczesny aparat pojęciowy z zakresu antropologii życia codziennego. Rozumie znaczenie zagadnienia codzienności w kształtowaniu się współczesnego kulturoznawstwa oraz zwrotu antropologicznego w kulturoznawstwie. Zna najważniejsze wyzwania związane z globalizacją, znaczeniem nowych technologii i mediów, oraz zmieniające się style życia.
EU – Student potrafi wykorzystać pojęcia z zakresu antropologii do krytycznej i refleksyjnej debaty na temat wybranych przez siebie zjawisk współczesnej kultury. Potrafi przedstawiać zjawiska kultury od strony podmiotowej.
EK – Student rozwija krytyczne podejście do własnego doświadczenia oraz relacji z innymi. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzą do kształtowania własnej podmiotowości w otaczającej go kulturze.
Kryteria oceniania
Stopień 5 (bardzo dobry)
KU2_W02 – Student wykazuje się szeroką wiedzą teoretyczną i terminologią z zakresu antropologii życia codziennego oraz sposobów opisu doświadczenia życia codziennego. Rozumie znaczenie antropologicznego opisu doświadczenia i emocji w kulturoznawstwie.
KU2_W03 – Wyjaśnia w oparciu o opracowania źródłowe znaczenie antropologii życia codziennego w przemianach współczesnego kulturoznawstwa.
KU2_W07 -Rozumie podmiotowe aspekty zmieniającego się charakteru wspólnoty, konsumpcji, pracy, komunikacji, zdrowia oraz religii. Potrafi wyjaśnić ich przemiany w różnych perspektywach podmiotowych.
KU2_U05 - Student potrafi twórczo oraz oryginalnie wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznego oraz refleksyjnego opisu otaczających go zjawisk kultury.
KU2_K01 - Kreatywnie stosuje również zdobytą wiedzę do kształtowania własnej samoświadomości oraz budowania codziennych relacji oraz odniesienia do otaczającej go kultury.
Stopień 4 (dobry)
KU2_W02 – Student wykazuje się wiedzą teoretyczną i terminologią z zakresu antropologii życia codziennego oraz sposobami opisu doświadczenia życia codziennego. Rozumie znaczenie antropologicznego opisu doświadczenia i emocji w kulturoznawstwie.
KU2_W03 – Wyjaśnia znaczenie antropologii życia codziennego w przemianach współczesnego kulturoznawstwa.
KU2_W07 -Rozumie podmiotowe aspekty zmieniającego się charakteru wspólnoty, konsumpcji, pracy, komunikacji, zdrowia oraz religii.
KU2_U05 - Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do krytycznego oraz refleksyjnego opisu otaczających go zjawisk kultury.
KU2_K01 - Stosuje również zdobytą wiedzę do kształtowania własnej samoświadomości oraz budowania codziennych relacji oraz odniesienia do otaczającej go kultury.
Stopień 3 (dostateczny)
KU2_W02 – Student wykazuje się wybiórczą wiedzą teoretyczną i terminologią z zakresu antropologii życia codziennego oraz sposobami opisu doświadczenia życia codziennego.
KU2_W03 – Wyjaśnia znaczenie antropologii życia codziennego w przemianach współczesnego kulturoznawstwa w niektórych jego aspektach
KU2_W07 -Rozumie podmiotowe aspekty zmieniającego się charakteru niektórych wymiarów współczesnej kultury.
KU2_U05 - Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do opisu otaczających go zjawisk kultury.
KU2_K01 – Stara się stosować zdobytą wiedzę do kształtowania własnego odniesienia do otaczającej go kultury.
Stopień 2 (niedostateczny)
KU2_W02 – Student nie dysponuje wiedzą teoretyczną i terminologią z zakresu antropologii życia codziennego oraz sposobami opisu doświadczenia życia codziennego.
KU2_W03 – Nie potrafi wyjaśnić znaczenia antropologii życia codziennego w przemianach współczesnego kulturoznawstwa w niektórych jego aspektach
KU2_W07 -Nie rozumie podmiotowych aspektów zmieniającego się charakteru niektórych wymiarów współczesnej kultury.
KU2_U05 - Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy do opisu otaczających go zjawisk kultury.
KU2_K01 – Nie stara się stosować zdobytej wiedzy do kształtowania własnego odniesienia do otaczającej go kultury.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami:
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: