Komunikacja kulturowa XIX wieku (sytuacja polska i europejska): ikonsfera, audiosfera, logosfera WH-KU-I-2-KomKuXIX-W
Można uznać, że wiek XIX był ostatnią epoką o dominującym wpływie literatury na kulturę. Ze względu na tę specyfikę okresu kulturowego (okresów kulturowych) omawianych na zajęciach szczególnie istotne stanie się omówienie podstawowych zagadnień i prądów literacko-artystycznych w wieku XIX, które dotychczas mają niebagatelny wpływ na kulturę europejską.
W trakcie zajęć omówione zostaną także pewne zagadnienia teoretyczne, niezbędne do zrozumienia omawianych lektur i ich znaczenia kulturowego.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student wie, czym jest komunikacja kulturowa i potrafi zdefiniować jej podstawowe zjawiska.
Student zna najważniejsze XIX-wieczne teksty kultury, ze szególnym uwzględnieniem sztuki słowa (literaturzy).
Student zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji tekstów kultury polskich i obcych w kontekscie wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych w zakresie nauki o kulturze oraz pokrewnych dyscyplin humanistycznych i społecznych, w szczególności literaturoznawstwa.
Student umie dokonać krytycznej oceny jakości źródła informacji oraz przeprowadzić analizę i ocenę pozyskanej informacji.
3 punkty ECTS = 90 godzin;
30 godzin - obecność na wykładzie;
60 godzin - przygotowywanie się do egzaminu.
Kryteria oceniania
Niedostateczną ocenę otrzymuje Student, który nie spełnia kryteriów wymienionych w efektach kształcenia.
Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który w stopniu podstawowym potrafi zdefiniować najważniejsze zjawiska XIX-wiecznej komunikacji kulturowej oraz wymienić najważniejsze XIX-wieczne teksty kultury, a następnie dokonać ich schematycznej interpretacji.
Dobrą ocenę otrzymuje Student, który dobrze definiuje problematykę XIX-wiecznej komunikacji kulturowej, zna wymienione w liście lektur teksty kultury oraz potrafi dokonać ich pogłębionej interpretacji.
Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który bardzo dobrze definiuje problematykę XIX-wiecznej komunikacji kulturowej, zna wymienione w liście lektur teksty kultury, potrafi dokonać ich pogłębionej interpretacji oraz krytycznej analizy literatury przedmiotu.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: