Dylematy etyczne współczesnego świata WH-KU-I-1-DyleEtycz
Celem konwersatorium jest wprowadzenie studenta kulturoznawstwa w kwestie etyczne, jakie niesie ze sobą współczesna kultura. W trakcie zajęć zostaną poddane refleksji dylematy etyczne, z jakimi styka się indywidualnie oraz zbiorowo we współczesnej kulturze. Podjęte zagadnienia pozwolą studentowi lepiej zrozumieć etyczny wymiar współczesnej kultury. Punktem wyjścia do etycznej refleksji nad współczesną kulturą będą podstawowe pytania pojawiające się w historii etyki w ciągu wieków. Będą stanowiły one perspektywę do analizy dylematów pojawiających się w konsekwencji rozwoju nauki i techniki w obszarach związanych z granicami ludzkiego życia oraz ludzkich relacji.
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Opis nakładu pracy studenta w ECTS
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Wymagania wstępne
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EW – student zna powiązania pomiędzy etyką a naukami o kulturze i rozumie etyczny wymiar współczesnej kultury.
EU – Student potrafi zidentyfikować, nazwać oraz dostrzec różne kwestie etyczne we współczesnej kulturze. Student umie prowadzić dialog dotyczący kwestii etycznych oraz komunikować argumenty uzasadniające swój punkt widzenia.
EK – Student odnajduje w pracy kulturoznawcy zagadnienia etyczne i przyjmuje własną perspektywę etyczną względem związanych z nią dylematów.
Kryteria oceniania
Na ocenę niedostateczną (2):
Student nie spełnia kryteriów przewidzianych na ocenę dostateczną.
Na ocenę dostateczną (3):
Student zna podstawowe zagadnienia z historii etyki i potrafi dostrzec ich odniesienie do nauk o kulturze. Potrafi wskazywać argumenty skłaniające do wyboru własnego podejścia etycznego, odnaleźć kwestie etyczne w wytworach współczesnej kultury oraz nazwać dylematy etyczne w pracy kulturoznawcy.
Na ocenę dostateczną plus (3,5):
Student spełnia wymagania na ocenę dostateczną, jednak wykazuje większą świadomość zastosowania etyki w naukach o kulturze. Potrafi lepiej argumentować wybór własnego podejścia etycznego oraz dostrzega więcej przykładów dylematów etycznych w analizowanych tekstach kultury, choć ich analiza pozostaje powierzchowna.
Na ocenę dobrą (4):
Student posiada wiedzę z zakresu etyki oraz odnajduje jej zastosowanie w naukach o kulturze. Potrafi wskazywać argumenty skłaniające do wyboru określonego podejścia etycznego, zastosować kategorie i wiedzę z zakresu etyki w analizie wytworów współczesnej kultury oraz nazwać i przeanalizować dylematy etyczne w pracy kulturoznawcy.
Na ocenę dobrą plus (4,5):
Student spełnia wymagania na ocenę dobrą, ale wykazuje głębsze rozumienie powiązań między etyką a naukami o kulturze. Jego analiza dylematów etycznych jest bardziej pogłębiona i uwzględnia różne perspektywy. Student umie krytycznie oceniać argumenty etyczne i stosować je w bardziej złożonych kontekstach.
Na ocenę bardzo dobrą (5):
Student posiada szeroką wiedzę z zakresu etyki oraz odnajduje powiązania z nią w treściach związanych z naukami o kulturze. Potrafi wskazywać argumenty wyjaśniające przyjęcie różnych podejść etycznych oraz twórczo zastosować kategorie i wiedzę z zakresu etyki w analizie wytworów współczesnej kultury. Student potrafi nazwać, zanalizować i rozstrzygnąć dylematy etyczne w pracy kulturoznawcy, wykazując się umiejętnością syntetycznego i krytycznego myślenia.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: