Use of marketing in Polish cultural institutions WH-KON-UseOfMarket
Wprowadzenie w problematykę marketingu.
Definicja najważniejszych pojęć z zakresu marketingu.
Omówienie funkcjonowania instytucji kultury w Polsce.
Różnice między rynkiem biznesowym a rynkiem kultury.
Analiza strategii marketingowych.
Wykorzystanie strategii marketingowych w instytucjach kultury - publicznych, prywatnych i III sektora.
Marketing mix.
Case study - analiza przypadków.
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Efekty kształcenia
Student po zakończeniu zajęć ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę ogólną i szczegółową z zakresu strategii marketingowych, wykorzystywanych w polskich instytucjach kultury jako integralnej część nauki o marketingu;
Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i poprawnie przekazywać stosowne informacje (pochodzące z literatury przedmiotu oraz z zajęć), a także na ich podstawie formułować sądy krytyczne.
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, rozumie potrzebę uczenia się, rozwoju osobistego i uczestniczenia w kulturze przez całe życie. Ma świadomość powiązań między ekonomiką kulturą, w tym przede wszystkim marketingiem a rynkiem kultury.
Opis ECT:
udział w zajęciach 30 = 1 ECTS
przygotowanie do zajęć 30 (prace pisemne, analiza przypadków))=
1 ECTS
konsultacje 30= 1 ECTS
zaliczenie prezentacja i praca pisemna 60=2 ECTS
suma 150 h = 5 ECTS
Kryteria oceniania
Zaliczenie zajęć (na ocenę) odbywa się na podstawie aktywności na zajęciach, obecności oraz przygotowania prezentacji oraz prac pisemnych na zadany temat.
Student/studenta:
- Na ocenę 2 (ndst) : nie potrafi w najprostszy sposób przedstawić podstawowych zagadnień związanych z przedmiotem
- Na ocenę dst (3) Student musi wykazywać się uporządkowaną i pogłębioną wiedzę o zasadach i warunkach organizacyjnych oraz ekonomicznych funkcjonowania instytucji kultury oraz samodzielnie pozyskiwać informacje z różnych źródeł
- Na ocenę db (4) Student musi znać to, co na ocenę dst (3) plus musi umieć samodzielnie selekcjonować informacje i źródła oraz potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz doskonaląc kompetencje i zdolności komunikacyjne
- Na ocenę bdb (5) Student musi wykazywać się wiedzą z tego, co na na ocenę db (4) plus jest aktywnym świadomym i krytycznym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury
Literatura
Düssel M., Marketing w praktyce, Wydawnictwo BC.edu,
Warszawa 2009;
Dragićević-Šešić M. i Stojković B., Kultura: zarządzanie, animacja, marketing, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010;
Towse R., Ekonomia kultury kompendium, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2011;
Red. Lechosław Garbarski, Marketing koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011;
Red. Lechosław Garbarski, Marketing kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania, PWE, Warszawa 2011;
Red. Figiel Szczepan, Marketing w realiach współczesnego rynku, PWE, Warszawa 2010;
Olins W., O marce, Instytut Marki Polskiej, Warszawa 2004;
Wróblewski Ł., Strategie marketingowe w instytucjach kultury, PWE 2012
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: