Startegie narracyjne w sztuce literackiej i filmowej WH-KON-StrNarrSzLiF
Przedmiot wprowadza studenta w zagadnienia dotyczące różnorodnych, także mniej typowych strategii narracyjnych stosowanych w utworach literackich i filmowych. Przybliża owe strategie poprzez aktywne doświadczenie lekturowe i drobiazgową dyskusję, uwzględniającą m.in. medialną swoistość i walory estetyczne analizowanych utworów, a także obszary ich oryginalności i zależności od konwencji narracyjnych. Konwersatorium dostarcza także podstaw merytorycznych do teoretycznych uogólnień na temat chwytów artystycznych stosowanych w sztukach literackiej i filmowej.
E-Learning
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych
Poziom przedmiotu
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się
Typ przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
KU1_W03 - student zna podstawową terminologię i metodologię z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do kulturoznawstwa oraz studiowanych specjalności;
KU1_W10 - zna podstawowe metody analizy i interpretacji tekstów kultury polskich i obcych w kontekście wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych;
KU1_U05 - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego;
KU1_U11 - posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków;
KU1_K09 - jest aktywnym i świadomym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury;
Opis ECTS: 3 p.
udział w zajęciach - 30 h
przygotowanie do zajęć (w tym także projekcje filmów) - 40 h
przygotowanie do kolokwium - 4 h
konsultacje - 1 h
Razem: ok. 75 h
Metody dydaktyczne:
- poszukujące: ćwiczeniowa (oparta na wykorzystaniu filmu, tekstów źródłowych), studium przypadku (analiza konkretnych przykładów, ukierunkowana na dokonywanie porównań czy uogólnień), dyskusja (okrągłego stołu, seminaryjna);
- podające: wykład konwersatoryjny (połączony z bezpośrednią aktywnością słuchaczy, skierowaną na rozwiązywanie problemów teoretycznych lub praktycznych);
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
- ocena obejmuje systematyczne uczęszczanie na konwersatorium, bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność, końcowe kolokwium.
Kryteria oceniania:
OCENĘ BARDZO DOBRĄ otrzymuje student, który:
KU1_W03 - w pełni opanował podstawową terminologię i metodologię z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do kulturoznawstwa oraz studiowanych specjalności;
KU1_W10 - bardzo dobrze zna podstawowe metody analizy i interpretacji tekstów kultury polskich i obcych w kontekście wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych;
KU1_U05 - bez problemów umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego;
KU1_U11 - posiada rozwiniętą umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków;
KU1_K09 - jest bardzo aktywnym i w pełni świadomym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury;
OCENĘ DOBRĄ otrzymuje student, który:
KU1_W03 - zna podstawową terminologię i metodologię z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do kulturoznawstwa oraz studiowanych specjalności;
KU1_W10 - zna podstawowe metody analizy i interpretacji tekstów kultury polskich i obcych w kontekście wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych;
KU1_U05 - umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego;
KU1_U11 - posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków;
KU1_K09 - jest aktywnym i świadomym uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, wszechstronnie korzystającym z różnych form kultury;
OCENĘ DOSTATECZNĄ otrzymuje student, który:
KU1_W03 - nie w pełni opanował podstawową terminologię i metodologię z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do kulturoznawstwa oraz studiowanych specjalności;
KU1_W10 - cząstkowo zna podstawowe metody analizy i interpretacji tekstów kultury polskich i obcych w kontekście wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych;
KU1_U05 - w ograniczonym stopniu potrafi zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności badawcze, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego;
KU1_U11 - nie w pełni posiada umiejętność merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków;
KU1_K09 - jest uczestnikiem bieżącego życia kulturalnego, niepotrafiącym jednak jeszcze wszechstronnie korzystać z różnych form kultury;
OCENĘ NIEDOSTATECZNĄ otrzymuje student, który:
KU1_W03 - nie opanował podstawowej terminologii i metodologii z obszaru nauk humanistycznych w odniesieniu do kulturoznawstwa oraz studiowanych specjalności;
KU1_W10 - nie zna podstawowych metod analizy i interpretacji tekstów kultury polskich i obcych w kontekście wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych;
KU1_U05 - nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać umiejętności badawczych, kierując się wskazówkami opiekuna naukowego;
KU1_U11 - nie posiada umiejętności merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków;
KU1_K09 - nie uczestniczy w bieżącym życiu kulturalnym i nie potrafi korzystać z różnych form kultury;
Kryteria oceniania
Metody dydaktyczne:
- poszukujące: ćwiczeniowa (oparta na wykorzystaniu filmu, tekstów źródłowych), studium przypadku (analiza konkretnych przykładów, ukierunkowana na dokonywanie porównań czy uogólnień), dyskusja (okrągłego stołu, seminaryjna);
- podające: wykład konwersatoryjny (połączony z bezpośrednią aktywnością słuchaczy, skierowaną na rozwiązywanie problemów teoretycznych lub praktycznych);
Sposoby weryfikacji efektów kształcenia:
- ocena obejmuje systematyczne uczęszczanie na konwersatorium, bieżące przygotowanie do zajęć, aktywność, końcowe kolokwium.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Zob. informacje o zajęciach w konkretnym cyklu dydaktycznym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: